בשיתוף ynet רכב חדש
ברוכים הבאים לחלום שלכם: יום אחד קמתם בבוקר ובתיבת הדואר מחכה לכם מעטפה. בחשש אתם פותחים אותה, ובום! יש בה המחאה של שישים אלף שקלים. ואז אתם מתעוררים. כמה חבל שאלה לא החיים ודברים כאלה לא קורים במציאות. האמת? חישבו רגע. יש לכם חמישים אלף שקלים. כן כן. ממש עכשיו ברגע זה. הבעיה היא שהם יושבים בחניה שלכם ומאבדים ערך מדי דקה, הכוונה היא כמובן למכונית שלכם.
1 צפייה בגלריה
(גם שלא כחוק, גם מפסידה כסף)
כיום, עם הפקקים האינסופיים, העלויות הנוספות, הביטוחים המתייקרים והתחבורה השיתופית, אתם גם ככה משתמשים פחות במכונית. אז תחשבו בעצם שלקחתם חמישים אלף שקלים, או מאה אלף שקלים, שמתם אותם בשמש ועכשיו אתם נותנים להם להישחק ולהתבלות. "יופי נחמה". כמו שאומרים, אבל זו האמת.
אז מה שצריך לעשות זה שאתם הופכים את המכונית ומהוונים אותה בחזרה לכסף. לאותם חמישים אלף השקלים שלכם, כמובן בהנחה שהם לא ישחקו אוטוטו בגלל שינואר מתקרב, ומוכרים בלחץ והפסד את המכונית. ואז שמים רק עשרת אלפים שקלים על מכונית בליסינג תפעולי פרטי ואז כל חודש אתם משלמים תשלום קבוע. לכם יש מכונית חדשה מהניילונים, הוצאה חודשית מינימאלית שקל לכם לעכל, ואת התחזוקה מבצעת לכם חברת הליסינג. אחלה, אבל רגע, נשארנו עם ארבעים אלף שקל בכיס, סכום יפה ,לא? מה הייתם עושים עם ארבעים אלף שקל?
טוב, אל תגידו "נבזבז", בואו נחשוב על משהו יותר חכם. קודם כל, לכו לבנק ותסגרו את המינוס שצברתם בגלל שבמשך שנים הייתם עבד למכונית. עכשיו אחרי סגירת המינוס תבדקו אם אולי נשאר לכם עוד משהו להלוואות. ואז שווה לכם לבדוק מה הולך בזירת הקורסים לעבודה מקוונת. זה לא צחוק: אפשר ללכת לעשות קורס במסחר מקוון, אולי קורס לעיצוב גרפי ולהתחדש עם מחשב גרפי עוצמתי, אולי עיצוב אתרים, קידום אתרים, קורס תכנות כל דבר שיאפשר לכם לייצר הכנסה נוספת בעזרת הלפטופ. הקורסים לא יקרים ומעניק כלים שימושיים רבים.
וגם אפשר סופסוף להרשות לעצמנו את הדברים שרצינו. אולי ריהוט חדש כי עכשיו יש לנו קצת "אוויר". אולי ביגוד שסתם עושה לנו טוב, ואולי כמובן חופשה, כי חופשה ראויה היא מוצר בעל ערך אדיר שבאמת מטעין לנו את המצברים כמו שצריך.
זה כמובן סבבה, אבל הבה נחשוב קצת יותר קדימה. למה לא להשקיע למשל במתקנים שיאפשרו לנו להפוך ליצרנים של חשמל ולהרוויח בעתיד? יש כזה דבר וזה עובד היטב, חברת החשמל למשל מתעדת לרכוש חשמל מצרכנים שהפכו ליצרנים באמצעות פאנלים סולאריים. ואם כבר אנחנו בענייני שיפוץ, אולי הגיע הזמן להתחיל לשדרג את המערכת האבטחה הביתית שלנו למשהו קצת יותר מודרני? להפוך למשל את השקעים המיושנים בבית לשקעי USB, להסליק את הכבלים של הרמקולים בקירות כדי שהבית יראה מודרני.
אולי להעניק ל-WIFI הביתי שלנו את הדחיפה שהוא צריך ולהפוך את הבית לבית חכם. כי הרי החלום של כולנו, הוא שהרכב החכם יאמר לבית החכם להפעיל את המזגן לפני שאנחנו נכנסים. אגב מזגן, בשנים הקרובות אומרים שיהיה כאן יותר חם, ואף אחד לא אוהב לחשוב למה להחליף את המקרר , אחרי הכול אין יותר כיף מלבוא הביתה ביום חם ולמצוא שלולית במטבח. גם זה נושא ששווה לשקול, אם יש ביד כסף שפשוט קיבלנו במתנה.