בשיתוף ynet רכב חדש
הנה מידע שחשוב שתדעו: נהג חדש אינו נהג צעיר, לא מבחינת חברות הביטוח ולא מבחינת החוק. הוא כל מי שחי במדינת ישראל ומחזיק ברישיון נהיגה שטרם מלאו שנתיים למועד הוצאתו. לדוגמה, אם גלעד שחוגג היום 18 הוציא רישיון נהיגה, הוא יחשב לנהג חדש עד יום הולדתו ה-20. אבל גם רונן בן הארבעים וחמש שהוציא רישיון נהיגה היום יהיה נהג חדש עד שיחגוג גיל 44 בדיוק. נהגים חדשים באשר הם כפופים לחוקי המדינה.
1 צפייה בגלריה
נהג
נהג
נהג
(צילום: shutterstock)
החוק הישראלי מאוד מחמיר כלפי נהגים חדשים וקובע כמה דרגות של שימוש ברכב שמותרות להם. במשך שלושה חודשים הם חייבים מלווה בעל ניסיון. אסור להם להסיע את כל החבר'ה כי הם מוגבלים במספר הנוסעים ברכב ומעבר לכך הם חייבים שלט "נהג חדש". נושא הנוסעים והמלווה תקף לגבי מי שלא הגיע עדיין לגיל 21. כלומר, בני 50 שהוציאו אתמול רישיון יכולים לנסוע ברכב עם עוד שלושה חברים.
לעומת נהג חדש, נהג צעיר זו חיה מזן אחר. נהג צעיר הוא מי שחברת הביטוח החליטה שהוא נהג צעיר. זה נשמע מוזר אבל זה נכון: יש חברות ביטוח שהחליטו שנהג צעיר הוא נהג שעוד לא חגג 21 ויש חברות שהחליטו שגם סטודנט או סטודנטית שממש כעת מסיימים את התואר הראשון בגיל 24 הם עדיין נהגים צעירים.
זה נשמע מסובך, אז הבה נסכם: נהג חדש הוא נהג שיש לו יותר פוטנציאל לסיכון, ולכן חברת הביטוח גובה עליו יותר כסף. נהג צעיר? ובכן, הוא כמובן נהג מסוכן מבחינת חברת הביטוח ולכן, ניחשתם נכון, גם עליו חברת הביטוח גובה כסף נוסף בפרמיה, מה שנקרא "קבלו קנס של אלפיים שקלים ביציאה".
כעת נשאלת השאלה כיצד בוחרים בחברת ביטוח שלא תוסיף לנו סכום משמעותי לפרמיה בגלל הנהג החדש והנהג הצעיר. נתחיל בכך שכל נהג חדש הוא כמובן מסוכן ודי בעייתי, במיוחד במהלך שלושת החודשים הראשונים שלו על הכביש. אז צריך כמובן להודיע לחברת הביטוח שלפרמיה עומד להתווסף נהג חדש. עשו ניסוי: צרו קשר עם אחד ממנועי השוואת המחירים של חברות הביטוח ונסו להתחיל להזין את כל הפרטים הרלוונטיים לקבלת ביטוח חובה ומקיף לרכב.
בשלב ראשון יבדקו היכן אתם גרים, יש מקומות שעלות הביטוח בהם יותר יקרה כי נגנבות שם יותר מכוניות. שלב שני - עבירות תנועה. יש חברות שגם על זה לוקחות יותר כסף וכדאי לבדוק האם הנהג מסוכן. שלב שלישי - גיל הנהג העיקרי בבית.
ואז שלב הפצצה: הנהגים החדשים והנהגים הצעירים. אם מדובר במשפחה שיש לה חס וחלילה רכב גניב, אבא שלפני חצי שנה עשה תאונה קטנה ואז מתווסף אליה נהג חדש שקיבל רישיון לפני שלושה שבועות? כל זה אומר שבחידוש הביטוח הקרוב יתכן שתצטרכו להחזיק להם אצבעות: לא יהיה זה ניחוש מופרך לשער שהם יקבלו מתנה קטנה מחברת הביטוח בדמות עוד כמה וכמה אלפי שקלים שעומדים להתווסף לחשבון. רגע, מה אם יש בבית שני ילדים? בן ובת, הוא בן 22 והיא קיבלה רישיון לפני חודש? טוב, זו כבר עלולה להיות מכה כלכלית משמעותית ביותר.
הגיע הזמן לעבור לליסינג תפעולי פרטי: קודם כל זה יותר פשוט, כי את העלות הראשונית הקטנה מוציאים בקלות ולאחר מכן משלמים תשלומים חודשיים נוחים – אבל במקרה הספציפי בו יש נהג חדש או נהג צעיר בבית זה הרבה יותר משתלם – כי הביטוח אינו יקר: חברת הליסינג מבטחת עשרות ומאות אלפי מכוניות, לא מכונית אחת, ולכן יכולת המיקוח שלה מול חברות הביטוח יותר טובה. ואת התוצאה אתם מרגישים בכיס - בקטנה.