בשיתוף ynet רכב חדש

אם אתם בני משפחה ישראלית ממוצעת אתם יודעים זאת היטב: חייבים מכונית שנייה בבית. נכון, יש לכם מכונית ראשית בבית, יכול להיות שהיא מכונית הליסינג ויכול להיות שזו המכונית שקניתם בכסף רב שהרווחתם ביושר, אבל הבעיה היא שצריך - עוד מכונית.
בין יתר הסיבות' בשנים האחרונות פרק הזמן שבו המכונית העיקרית מבלה מחוץ לבית עלה באופן משמעותי. זה גם בגלל הפקקים שדורשים ממנה להיות הרבה יותר זמן בחוץ וגם בגלל שדברים מסוימים פשוט הפכו רחוקים יותר. את הקניות כבר לא עושים במכולת השכונתית, אלא באחת מחנויות הענק שנמצאות מחוץ למרכזי הערים. העבודה כבר לא נמצאת באזור התעשייה הסמוך, אלא באחד מאזורי ההייטק הענקיים שלא תמיד נמצאים בעיר בה אתם גרים. ומי שכן עובד במרכזי הערים - מתייסר שעות מפקקים וחולם על חניה.
מה יעשה מי שנשאר בבית וזקוק למכונית נוספת? אחרי הכול, מי שנשאר בבית ללא מכונית צריך להגיע לאותם יעדים רחוקים בדיוק. וכאן כמובן מתעורר הצורך במכונית נוספת בבית. המכונית הנוספת היא מכונית שונה מאוד מהמכונית העיקרית. אחרי הכול, היא לא המכונית הראשית. אז יכול להיות שהיא קטנה יותר, יכול להיות שהיא חסכונית יותר, וכמובן די בטוח שהיא זולה יותר. הבעיה היא שזה לא בהכרח דבר טוב. מדוע? כי בכל הקשור במכונית שנייה בבית, כבר ברגע הרכישה ברור שאנחנו מדברים כאן על המכונית ה"חורגת". המכונית שאנחנו פחות נאהב, פחות ניסע בה ופחות נשקיע בה. וזה אומר שאנחנו קודם כל מדברים כאן על מכונית שכאמור כנראה שתהיה קטנה יותר, כי אנחנו לא רוצים הוצאות כמו של המכונית הגדולה.
קטנה יותר? כן. וגם יש לגמרי מצב שהמכונית הזו לא תהיה חדשה. לא רוצים להוציא עליה הרבה כסף. ופחות חדשה זה אומר שהמכונית הזו תהיה ככל הנראה בת שלוש, ארבע ואולי חמש שנים. המשמעות היא שאנו עומדים לקבל את מה שלא רוצים ולא מכירים מהמכונית העיקרית: היכרות אינטימית עם המוסכניק שלנו. כי המכונית לא חדשה ולכן הסיכוי שתתקלקל גדול הרבה יותר. ואיזה באסה שבטסט האחרון היא נכשלה על צמיגים ויש גם נזילת שמן זעירה שם - למטה. ואז אנחנו בעצם לוקחים את מה שחשבנו שהוא זול – ומגלים שהוא יקר.
ועוד נקודה קריטית: המכונית השנייה תהיה המכונית שבה ייסעו הילדים. אם הם קטנים אז במושב האחורי, אם הם גדולים אז אולי אפילו מאחורי ההגה. והסיכוי לרכוש מכונית בת שלוש או יותר שתהיה בטיחותית כמו מכונית מודל 2019 ותצויד בכל מערכות הבטיחות החדישות ביותר הוא נמוך למדי. אז מה נעשה? נבקש מהאישה והילדים לנסוע ממש לאט ולהימנע מכל סיכון בכביש? זה בלתי אפשרי - למרות שאנחנו מאוד רוצים. וכך החלום הישראלי על מכונית שנייה בבית הופך לבור של כסף. בדיוק בשביל תרחישים כאלה קיים ליסינג פרטי תפעולי.
העיקרון פשוט: הלקוח משלם מקדמה לא גבוהה, המקביל פחות או יותר לגובה התשלום הכולל על מכונית בת שש או שבע, שבכל מקרה תסבול מבעיות אמינות. לאחר מכן הלקוח מייצר ביחד עם חברת הליסינג תחשיב של גובה התשלום החודשי, תוך שימת דגש על סכום שיהיה נוח לארנק. ובסוף התקופה, הלקוח משלם את היתרה שנשארה או בתרחיש יותר חכם – ממחזר את התשלום האחרון לתשלום ראשון על מכונית חדשה מהניילונים. והיתרון הכי גדול: תמיד יש בבית מכונית חדישה. חדישה זה אומר מינימום של תקלות, מינימום של בעיות, וגם אביזרי בטיחות ושקט נפשי, שלא מקבלים עם מכונית משומשת. בל נשכח שגם סעיף ההוצאות המעיקות מטופל: חברת הליסינג היא האחראית על הטיפול ועל הטסט.