בהמשך לחידוש לימודי הנהיגה ומבחני הנהיגה המעשיים (טסטים), החל מיום ד' (22.4) יחודשו גם מבחני הנהיגה העיוניים (תיאוריה) שהופסקו לפני מספר שבועות בעקבות מגיפת הקורונה. כך הודיע היום (ב') שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ׳. לפי הודעת משרד התחבורה, מבחני התיאוריה יבוצעו תוך הקפדה יתרה על הוראות משרד הבריאות.
1 צפייה בגלריה
ישיבת הסיעה הראשונה של מפלגת ״ימינה״ שנערכת כעת במלון רמדה בירושלים
ישיבת הסיעה הראשונה של מפלגת ״ימינה״ שנערכת כעת במלון רמדה בירושלים
סמוטריץ' - הורה לחזור לבחינות
(צילום: שלו שלום)
על פי הנחיות משרד הרישוי, הזמנת הבחינה תתבצע באמצעות המוקד הטלפוני של משרד התחבורה או באמצעות אתר האינטרנט של המשרד, ואילו התשלום עבור הבחינה יבוצע באמצעים מקוונים בלבד.
כן הודיעו כי כל נבחן יחוייב להצהיר לפני כניסתו לאולם הבחינה כי חום גופו נמדד בשעה האחרונה ואינו עולה על 38 מעלות. במידה ולא עשה כן, הוא יידרש למדוד את חומו טרם ביצוע הבחינה. לדברי מקורבים לנושא, לא ברור מדוע המשרד נסמך על הצהרות נבחן ואינו דורש מכל נבחן למדוד את חומו בכניסה לחדר הבחינה, בדיוק כפי שמרכולים ועסקים שהותרה פתיחתם נדרשו לעשות.
בכל אתר בחינה תמוקם עמדה לשטיפת ידיים עם מים וסבון ובצמוד לה תהיה עמדה עם חומר חיטוי מתאים. כל נבחן יהיה חייב לעטות על פניו מסכה המכסה את אזור האף והפה באופן מלא. בכל בחינה תותר השתתפות של שמונה נבחנים לכל היותר, בכל נקודת זמן. בין נבחן לנבחן ישמר מרחק של שני מטרים, כמתחייב מהוראות משרד הבריאות. כן הודיע המשרד כי כל נבחן חייב להיות מצויד בכפפות סטריליות.