קיה אירופה תציע תכנית ביטוח שתסייע לרוכשי רכב שאיבדו את מקום העבודה ומתקשים בתשלומים החודשיים, במטרה לנסות ולהחזיר את רוכשי הרכב לאולמות התצוגה השוממים עקב סגר הקורונה העולמי. במסגרת הביטוח 'יוקפאו' התשלומים החודשיים עד מציאת עבודה חדשה. מטלקאר, יבואנית המותג הקוריאני לישראל, נמסר כי אפשרות זו נבחנת גם עבור השוק הישראלי.
1 צפייה בגלריה
פקק
פקק
פקק
(צילום: שי אורמן)
אמיליו הררה, סמנכ"ל התפעול בקיה-אירופה, אמר לאחרונה כי היצרנית הקוריאנית שמתמודדת בדומה לכל תעשיית הרכב עם צניחה חדה במכירות, תציע באירופה ביטוח אובדן הכנסה לרוכשי מכוניות מתוצרתה. במסגרת התכנית, התשלומים החודשיים של בעלי קיה שיפוטרו יוקפאו עד למציאת מקום עבודה והכנסה חדש. עלותו המעורכת של הביטוח לדברי הררה: כ-15-20 אירו (כ-55 עד 75 שקלים).
בסוכנות הידיעות רויטרס צוטט הררה כאומר ש"אנחנו בוחנים את אפשרות השקת התכנית בשווקים שונים באירופה ומעוניינים להפעיל אותה בהקדם, מיד כאשר אולמות התצוגה נפתחים מחדש, אך יידרשו גם הטבות ממסדיות כדי להניע מחדש את התעשייה, כפי שקרה ב-2009 (לאחר משבר 2008, ה.פ)".
הררה אינו שוכח להזכיר למקבלי החלטות כי ההטבות אותן הזכיר לא אמורות להיות מיועדות רק לכלי רכב "נקיים" (חשמליים והיבריידים) אלא מכל הקטגוריות הקיימות בשוק, "שכן כלי רכב חשמליים יקרים יותר לרכישה מדגמים בעלי מנוע בעירה פנימית". עוד הזכיר כי בזמנים של חוסר ביטחון כלכלי, לקוחות נוטים לבצע רכישות שמרניות יחסית
לדברי בכירי טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מהלך דומה שבוצע ב-2009 בארה"ב נחל הצלחה רבה. "אנחנו מכירים את המהלך של קיה אירופה ובוחנים היתכנותו בשוק המקומי דרך חברת הליסינג המימוני שלנו (טלקאר מוטורס). אם נחליט לאמץ אותו, הוא יצטרף לשורת פעולות נוספות שביצענו לאחרונה שמטרתן להקל על הלקוח בתקופה זו".