בקצרה:
  • טויוטה הציגה במפתיע אב-טיפוס לאייגו עתידית
  • עם מראה בהשראת רכב פנאי ועל בסיס היאריס
  • בתחילת השנה הבאה תגיע גם לישראל
פעם שלישית על הגובה: האייגו X פרולוג הוא אב-טיפוס לדור הבא של אייגו, הקטנה והזולה ביותר של טויוטה באירופה ובישראל. זהו דור שלישי למכונית שהושקה ב-2005 כחלק משת"פ משולש עם פיז'ו (107) וסיטרואן (C1), במסגרתו הצרפתים מייצרים גם את היפנית.
ולפחות לפי התמונות הנחשפות כאן לראשונה נראה כי בטויוטה החליטו על שינוי כיוון דרמטי, עם עיצוב מקורי, אגרסיבי ויוצא דופן למכוניות מסוגה. בין היתר עם מאפיינים מקובלים ברכבי פנאי כמו בתי גלגלים מובלטים עם פסי הגנה שחורים וצמד מסילות גגון.
על בסיס עצמאי: טויוטה לא חשפה עוד פרטים טכניים על המכונית, אבל לפי השערות מבוססות זו תהיה היאריס העדכנית שתעניק לה פלטפורמה ויחידות הנעה. אם כך יקרה, תוכל הקטנה של טויוטה להציע מערכות בטיחות מתקדמות ואיכות נסיעה טובה יותר. בחרטום צפוי להתייצב ה-1.0 ליטר עימו משווקת היאריס בשווקים מסויימים, עם תיבת חמישה הילוכים ידנית או תיבה רציפה.
מה אנחנו חושבים: טויוטה ממשיכה בכיוון החיובי עמו החלה לפני מספר שנים ושאת תוצאותיו אפשר לגלות באולמות התצוגה של המותג. נראה שאסטרטגיית הפיתוח והשיווק של המנכ"ל איקיו טויודה, במסגרתה יעבור הקונצרן לייצר דגמים פחות משעממים, נושאת פרי. שכן לצד שימור אייקונים מוטוריים כמו הלנד קרוזר אפשר לזהות תחיית שמות מוכרים ומוערכים כמו סופרה, בחירה בתוספת רפליקת ראלי כמו יאריס GR, השקעה עיקשת במיראי בעלת תא דלק ועוד.
הכיוון העיצובי עם האייגו החדשה נראה נכון ואם תשמור גרסת הייצור על דימיון לקונספט, הוא צפוי לקלוע היטב לטעם הקהל. גם המשך ההשקעה של טויוטה בקטגוריה שאינה ריווחית במיוחד מעידה על גישת פיתוח עם קהל צעיר וחדש בעולם הרכב, שמן הסתם יהיה זמין לטרייד-אין שנים ספורות מאוחר יותר לטובת דגם גדול ויקר יותר.