מגפת הקורונה תופסת אמנם את מרבית תשומת הלב בעולם, אך במדינת ניו יורק ממשיכים בתהליך המואץ של מעבר לכלי רכב נקיים מזיהום. מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, חשף תכנית השקעות רחבת היקף לעמדות טעינה ותשתית כללית לרכב חשמלי במדינה, הנאמדת בכ-750 מיליון דולר. זאת כחלק ממהלך ארוך טווח להקטנת הזיהום בה. כך דיווח רויטרס.
1 צפייה בגלריה
פורשה טייקן
פורשה טייקן
עמדות טעינה לאורך כביש מהיר - יותר באירופה, פחות בארה"ב
לפי הערכות, הסכום אמור לסייע להקמת כ-50 אלף עמדות טעינה חדשות בעלות של כ-700 מיליון דולר, אותם יעבירו חברות השקעה פרטיות העוסקות בתשתית במהלך חמש השנים הקרובות. סכום נוסף של כ-50 מיליון דולר אמור לסייע אף הוא להקמת מספר עמדות טעינה, אך גם לאמצעי תחבורה חשמליים שונים להסעת ילדי בית ספר - בעיקר אוטובוסים.
סכום זה, כך אמר קומו, מגיע כולו מהסכם הפיצויים עליו חתמה המדינה עם יצרנית הרכב פולקסווגן, אשר הודתה כי בכלי רכב מתוצרתה הותקנה תוכנה שמטרתה להטעות בעת בדיקות פליטת מזהמים בעת ביצוע הליכי תקינה - פרשת דיזלגייט.
בהקשר זה מזכירים ברויטרס כי מערכי תשתית תומכת לרכב חשמלי, בעיקר תחנות טעינה רגילה ומהירה לאורך כבישים בין עירוניים, מפגרים עדיין משמעותית אחר תכניות מקוריות לפריסתן ברחבי המדינה. זאת בניגוד לצמיחה בקצב מסחרר של מספר הדגמים החשמליים בתעשיית הרכב, בכל גודל וטווח מחיר. במהלך השנה החולפת תפסו כלי רכב חשמליים פחות מ-2% מכלל כלי הרכב שנרכשו בארה"ב. הסיבה לפופולאריות הנמוכה: תגי-מחיר גבוהים ותשתית טעינה שאינה מעוררת די ביטחון ברוכשים פוטנציאליים.
בשוק הרכב הישראלי נמכרו בשנת 2019 רק כמה מאות כלי רכב חשמליים, חלקם במסגרת מיזמים עירוניים שונים. נתח השוק של כלי הרכב החשמליים בישראל עומד נכון לעתה על כ-2-3 עשיריות האחוז, בעוד פריסת עמדות טעינה רגילה ומהירה לאורך רשת הכבישים נמצאת עדיין בחיתוליה.