פתרון אפשרי לחלק מפקקי גוש דן ואחד הפרויקטים הכלכליים הגדולים במדינה יוצא לדרך. היום (ב') נחתם הסכם זיכיון עם חברת "נתיב לעיר", שזכתה במכרז להקמת נתיבי כניסה מהירים לגוש דן, ערב נפילתה האפשרית של הממשלה, שהייתה מונעת התקדמות בהקמת הנתיבים.
1 צפייה בגלריה
העבודות על הנתיבים המהירים בכבישי איילון בצל התפשטות נגיף הקורונה בישראל
העבודות על הנתיבים המהירים בכבישי איילון בצל התפשטות נגיף הקורונה בישראל
העבודות על הנתיבים המהירים בכבישי איילון בצל התפשטות נגיף הקורונה בישראל
(צילום: ירון ברנר)
הפרויקט יבוצע בשיטת PPP - Public Private Partnership, במסגרתו הזכיין לוקח על עצמו את כל שלבי הפרויקט מהתכנון ועד תפעול ותחזוקה לרבות מערך היסעים וחניונים, למשך תקופת הזיכיון שאורכה 14 שנה. חברת "נתיב לעיר" צפויה להתחיל בבניית החניונים בשנת 2021 ולפתחם לשימוש הציבור בשנת 2025 ועלות הפרויקט מוערכת בכשלושה מיליארד שקלים.
בהודעה שפרסמה החברה הזוכה מובטח כי הפרויקט יספק חניה לכעשרת אלפים כלי רכב בשני חניוני חנה-וסע שיוקמו בראשון לציון ובשפיים, וכן יספק מערך היסעים ללא תשלום של כ-10 קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב. עוד בתכנית: תפעול מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 ("כביש החוף") וכביש 20 ("נתיבי איילון") מכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה, באורך מצטבר של כ-110 ק''מ.
בנוסף יוקם כביש 541 ממחלף שפיים ועד רעננה באורך של כשלושה קילומטרים. יצוין כי הנתיבים המהירים יתווספו לנתיבים הקיימים ולא יוקמו על-גבי הנתיבים הקיימים לרכב פרטי, פרויקט אשר החל כבר על-ידי חברת נתיבי איילון הממשלתית.