בקצרה:
  • סדרה 4 חדשה הגדולה, מאובזרת ומצוידת מבעבר
  • שינוי המראה המרכזי: גריל כליות ענק ושנוי במחלוקת
  • המחיר מתחיל ב-425 אלף שקל, 60 אלף יותר מהקודמת
על הכליות: זהו דור שני לסדרה 4, שהוציאה לגמלאות את השם סדרה 3 קופה (2013). בניגוד לעבר, הפעם ב.מ.וו ממש השתדלה לייצר בידול משמעותי מול סדרה 3 מהווה לה בסיס, עם סבכת כליות ענקית שהופכת לאלמנט עיקרי (ושנוי במחלוקת) במראה, כהומאז ל-328 משנות ה-30.
עיצוב הפנים שלא במפתיע כמעט זהה לסביבת הנהג בסדרה 3 לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ("10.25) גדול יותר מזה שהתנוסס ב-4 היוצאת. יש גם מושבים אחרים עם תמיכה משופרת ומנגנון חשמלי המסייע לנהג ולנוסע לחגור את רצועת הבטיחות.
כוח והנאה: המנועים לא השתנו יותר מדי במעבר בין הדורות. בנזין-מוגדשים עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (184 כ"ס) ב-420 ו-258 כ"ס ב-430, בשני המקרים עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. הביצועים בהתאמה: 7.5 או 5.8 שניות בזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש, 240 או 250 קמ"ש מרביים.
ל-440 הבכירה שישה צילינדרים בטור (3.0 ליטר) עם 374 כ"ס (48 כ"ס יותר) ומערכת היברידית קלה (48V), העוברים כאן לכל הגלגלים באמצעות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, בסיוע דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. 4.5 שניות ל-100 קמ"ש, שיפור של 4 עשיריות השנייה. יש לה גם בלמים גדולים יותר מלפנים ומערכת קירור משודרגת.
ב.מ.וו טוענת כי נעשו מספר שינויים שנועדו להקנות לה מאפייני נהיגה דינמיים יותר, לרבות הנמכת מרכז הכובד ב-2 ס"מ, חיזוק אזור המנוע, שינויים במערכת ההגה, הבלמים ובולמי הזעזועים, לצד גיאומטריית מיתלים שונה מלפנים ומפסק סרנים רחב יותר מאחור (כ-2 ס"מ).
יש מצלמת נסיעה לאחור: וגם צימוד ל-Apple CarPlay, שני אביזרים שלא הוצעו בעבר כציוד תקני בגרסת בסיס. עוד ברשימה של ה-420 הבסיסית (425 אלף שקל) בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מנופי שליטה ידנית בהילוכים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה היקפיים, חלון שמש ועוד. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
ה-430 (ב-475 אלף שקל) מוסיפה מערכת מצלמות היקפיות, מערכת שמע של הרמן קרדון, חישוקים גדולים יותר ("19), בולמי זעזועים אדפטיביים ומערכת בטיחות מורחבת הכוללת שמירה על נתיב, מניעת כניסה לנתיב לא פנוי וסיוע בהיגוי בתמרון חירום. ה-440 (589 אלף שקל) מוסיפה גם חימום למושבים ותאורת לד אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: בדרך כלל אנחנו בעד מכוניות יותר פונקציונליות, ואם אפשר לקבל יכולות זהות ברכב שימושי יותר, אנחנו בעד ויתור על עיצוב שובה עין. אבל המצב כאן שונה, שכן ה-4 נראית כיום אחרת. היא עצמאית יותר, דומיננטית יותר, ולפחות מרחוק נראית כמו יצירה מעניינת ומאוד מקורית. כזו שמתבלטת בטריו היוקרה הגרמני הזהיר בדרך כלל, למרות הסכנה לחטוף ביקורת מכל עבר כמעט (וב.מ.וו חוטפת). סביר להניח שזו בדיוק הייתה הכוונה ולכן, הצליח להם.