נראית לא פחות טוב מטסלה, זולה ממנה ב-30% ובעלת טווח נסיעה גדול משמעותית. תכירו את ספנג (Xpeng) הסינית, יצרנית רכב חשמלי שבסיסה בגואנגזו, המפתחת לדבריה את דגמיה באופן עצמאי ומשלבת בהם יכולות בינה מלאכותית ונהיגה אוטונומית, אף הן מפיתוח עצמי. בחברת הטכנולוגיה עובדים כיום כ-4,000 מומחים בתחומים שונים הנוגעים לעולם התחבורה בכלל והרכב בפרט, 60% מהם במחלקות פיתוח שונות. ומשם מגיעה - רק לתושבי סין בינתיים - ה-P7. מכונית ששווה להכיר וכזו שבהחלט עשויה להפריע לתכניות השיווק המקומיות ומרחיקות הלכת של אלון מאסק, טסלה.
עוד כמה מילים על היצרנית עצמה לפני שניגש למכונית. Xpeng נהנית מתמיכה של שתי חברות ענק עמוסות מזומנים, הראשון היא עליבאבא ששוויה מוערך בכחצי טריליון דולר, ולצדה ענקית הטכנולוגיה שיומי ששוויה מוערך בלמעלה מ-200 מיליארד דולר. מובן אם כך שמקור מזומנים לפיתוח לא ממש חסר, ו-422 מיליון דולר שנדרשו כדי לפתח את ה-P7 החדשה, אשר קיבלה לפני ימים אחדים אישור על-ידי משרד התחבורה הסיני, לא ממש העיקו על הקופה העומדת לרשותה.
3 צפייה בגלריה
אקספנג P7
אקספנג P7
טסלה מודל 3 על הכוונת - xpang p7
לפי אנשי ספנג אותם מצטטת רויטרס, בשנים האחרונות הושקעו מדי שנה למעלה מ-100 מיליון דולר מדי שנה במחקר ופיתוח מערכות תחבורה חכמה לטובת דגמיה השונים, שלב הכרחי בדרך ליצירת מכונית חשמלית עם כל הנתונים להפוך לאחת המתקדמות בעולם, אם לא המתקדמת ביותר. רכב הפנאי החשמלי G3 היה הראשון שהחלה לשווק לפני כשנה ולמרות הזמן הקצר שחלף, ה-P7 שאותה ניתן כבר להזמין מציגה התקדמות של ממש מכל בחינה אפשרית.
3 צפייה בגלריה
אקספנג P7
אקספנג P7
כך היא נראית בפנים
בדומה לטסלה, ה-P7 תשווק במספר גרסאות. הזולה שבהן עם הנעה אחורית בלבד, מעליה תשווק גרסת "טווח מוגדל" של אותה מכונית וספינת הדגל בינתיים תצויד בהנעה כפולה. המחיר, בין 32 ל-50 אלף דולר בסין אחרי סובסידיות, מחיר-כניסה שצפוי להיות נמוך בכ-30% מטסלה מודל 3 שמיוצרת בסין. טווח הנסיעה של הגרסה הבסיסית עומד על 570 ק"מ, גרסת הטווח המוגדל תאפשר נהיגה של יותר מ-700 ק"מ בטעינה אחת בלבד.
סוללת 81 קילוואט-שעה תאפשר טעינה מ-30% ל-80% מנפח הסוללה תוך 28 דקות בלבד, עם קצב טעינה מעשי של 120 ק"מ ב-10 דקות. יהיו בה עד שלושה מנועים חשמליים לפי הגרסה, מערך של 12 חיישנים, 14 מצלמות ורדאר מתקדם לכיסוי מלא אמורים לסייע למערכות השונות לרבות נהיגה אוטונומית מלאה. על הבלימה אחראית ברמבו היוקרתית, מערכות הרכב ישודרגו באופן קבוע דרך הענן ויש אפילו מעורבות תכנון ומראה של "מותג רכב גרמני".
יש בה גג שמש פנורמי, דלתות ללא מסגרת, קונסולה נמוכה במיוחד כדי להעניק ראות מיטבית לפנים ומבנה אווירודינמי שמסייע להשיג מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.23, המהווה מבחינת הסינים "אמת מידה חדשה בקטגוריה". זכרו את השם.