• טויוטה מעבירה את הלנד קרוזר המאוד וותיק עדכון נוסף
  • כעת עם מנוע חזק וחסכוני יותר ושדרוג בסעיפי נוחות ובטיחות
  • לפי טויוטה-ישראל, ינחת כאן בסוף השנה הנוכחית או תחילת 2021
טיפונת היסטוריה: טויוטה לנד קרוזר הנוכחי (סדרה 150) הוא אחד הדגמים הוותיקים בתעשיית הרכב, עם רקורד של כמעט עשור שנים מאז הוצג. מה שלא מפריע לו להיות אחד מכלי הרכב היותר נחשקים בשוק המקומי - למי שמסוגל לשלם עבורו. הסיבה לכך, מעבר ליכולותיו: אין לו מתחרים ישירים. שכן איסוזו טרופר, ניסאן פאת'פיינדר, מיצובישי פאג'רו ואחרים, כבר אינם מיוצרים.
מתיחת הפנים האחרונה שעבר, המי-יודע-כמה במספר, נחשפה לראשונה ביפן בתחילת אוגוסט, וכעת היא מוצגת גם באירופה עם פרטים רלוונטיים שלא פורסמו אז. יש להזכיר בהקשר זה כי רק לפני כארבעה שבועות מסרה יבואנית טויוטה בתגובה לפנייתנו, כי השינויים אינם רלוונטיים לישראל. כעת מתברר, כפי שהערכנו גם אז, שהם בהחלט כן.
קצת יותר כוח: אחד השינויים היותר משמעותיים מתייחס למנוע, נקודת תורפה מסוימת ברכב הנוכחי. גם בעתיד יוצב בחרטום טורבו-דיזל עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.8 ליטר, אבל כעת עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ - שיפור של 27 כ"ס ו-5.1 קג"מ. תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה לא יעברו שינויים.
למרות התוספת הצנועה יחסית, הזינוק ל-100 קמ"ש (9.9 שניות) קוצץ בלא פחות מ-2.8 שניות. טויוטה גם מעדכנת כי צריכת הדלק ופליטת המזהמים נמוכה בכ-10% עקב שילוב מערכת עצור-סע.
מה עוד? מבחוץ יש כעת אופציה לסבכה קדמית מושחרת החביבה עלינו יותר מסבכת הניקל כיום, ויש צביעה דומה למראות הצד ופסי הגגון. פחות אהבנו את יחידות התאורה האחוריות המושחרות ואת החישוקים העדכניים בגודל "19 ("18 בגרסה הבכירה כיום), שתי אופציות שהיינו מעדיפים לוותר עליהן בשמחה עקב מקדם הפוזה המיותר. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול ("9) מהנוכחי עם צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto שאינו קיים כיום.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות מתרחב וכולל כעת גם בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל בלילה ורוכבי אופניים ביום, לצד בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת יותר. נקווה שבמסגרת העדכון תשכיל היבואנית להציע אותן גם בגרסאות הבסיס, ולא רק בגרסאות הבכירות והיקרות כפי שהיא עושה זאת בדגם הנוכחי.
מה אנחנו חושבים עליו: יש לנו פינה חמה עבור הלנד קרוזר, בין היתר מכיוון שהוא דינזואר שורד-אחרון בקטגוריית רכבי השטח המשפחתיים שנעלמה כמעט לגמרי. הוא רחוק מלהיות מושלם, והוא יקר מאוד, אבל אין רבים שמסוגלים לשלב בין שימוש יומיומי נוח ועבירות שטח ברמה גבוהה כל כך. לא במקרה הוא מנצח סדרתי במבחנים השוואתיים: בגרסה הקצרה את ג'יפ רנגלר, בגרסת סהרה הבכירה את ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרייל הוק. כעת, אחרי שהוא פחות עצל ויותר בטוח (וגם נראה מעט יותר טוב), הוא עוד יותר נחשק.