• קונצרן פיאט-קרייזלר (FCA) הודיע לספקיו כי הוא מפסיק לפתח עצמאית פלטפורמות קופמקטיות
  • הבסיס לפיז'ו 208 ו-2008 ינוצל גם לדגמים עתידיים של פיאט, אלפא ואפילו קרייזלר
  • בתכנית: רכב פנאי לאלפא, פונטו חדשה לפיאט - בשני המקרים גם בגרסאות חשמליות
1 צפייה בגלריה
פיז'ו 2008
פיז'ו 2008
פיז'ו 2008 - תהיה בסיס לרכב פנאי מבית אלפא רומיאו?
(צילום: ניר בן זקן)
המיזוג בין הקונצרנים פיז'ו-סיטרואן (PSA) ופיאט-קרייזלר (FCA) זקוק אמנם עדיין לאישור נציבות השוק האירופאי, פיז'ו מעלה תהיות לגבי ההחלטה המקורית על מבנה 50:50 ונתוני הרבעונים של האיטלקים רחוקים מלהרגיע. אך נדמה שלפחות מבחינת האיטלקים העסק סגור וגמור.
לפי האוטומוטיב ניוז, במכתב ששלחה הנהלת הקונצרן לספקים שונים עמם פותחו פלטפורמות עתידיות, בעיקר לדגמים קופקטיים וקטנים, מבהיר הקונצרן האיטלקי-אמריקאי כי הוא אינו מתעתד להמשיך בכך. לפיכך, את הבסיס לדגמים עתידיים מבית פיאט, אלפא רומיאו וקרייזלר, יספק קונצרן PSA עם יחידת CMP בגרסת בנזין או חשמל, שמעניקה כיום שירותים לפיז'ו 208 ו-2008, אופל קורסה ו-DS3 קרוסבק.
ההתפתחות האחרונה לא אמורה להפתיע. פיאט ואלפא נמצאות כיום בפיגור של שנים מהמתחרות בתעשייה בפיתוח דגמים חדשים בכלל וקטנים-קומפקטיים בפרט. במקרה של אלפא המייצרת במספרים נמוכים יותר ובכל מקרה ממוקדת בפלח שוק מעט שונה, הבעיה קטנה יותר. במקרה של פיאט שנהנית פיננסית - באופן כמעט בלעדי, למעט רכב מסחרי - מדגמים קומפקטיים עד קטנים, המצב הרבה יותר חמור. לדברי האוטומוטיב, הדגמים שתייצר פיאט על בסיס הפלטפורמה הצרפתית יירדו מפס הייצור בפולין, זה המשמש כיום עבור דגמי ה-500. עוד מגלה האתר כי מדובר בכ-400 אלף יחידות צפויות בשנה.
מה עוד? פיאט עשויה לחדש בעזרת פלטפורמת VMP הגדולה יותר של פיז'ו, את סדרת "טיפו", ולהתמקד ברכבי פנאי בגדלים וייעודים שונים, לצד פונטו חדשה על בסיס CMP - כולל גרסה חשמלית שלה. אלפא תשתמש ב-VMP לטובת רכב פנאי קטן עם מאפיינים ספורטיביים על בסיס האב-טיפוס טונאלה.
מה אנחנו חושבים: לאיש לא היה ספק באשר לחלוקה בין שני הקונצרנים הגדולים בכל הנוגע למשאבים, דגמים עתידיים, פלטפורמות ונקודות שיווק. וכפי שכבר ציינו, לפיאט יש הרבה פחות מה לתת כאן. כל מותגיה למעט ג'יפ וראם מדשדשים באופן ברור כבר שנים. לעומת זאת, קונצרן פיז'ו-סיטרואן רואה ברכה בעמל של שנים בהן ביצע סוג של מהפך תדמית-אמינות ואיכות והכין עצמו מעולה - מהטובים בתעשייה אם לא הטוב שבה - לעידן החשמלי. העובדה שפיאט תשתמש ביכולת הזו כדי להצעיר את הארסנל המיושן והלא תחרותי שלה, הייתה ברורה מהרגע הראשון.