קונצרן הרכב האיטלקי פיאט-קרייזלר ישעה למספר ימים את פעילות מספר פסי ייצור באיטליה ויקטין את המכסות באתרים אחרים במטרה להתמודד עם השפעות מגפת הקורונה במדינה. "פיאט-קרייזלר תתאים אץ פעילותה בכל רחבי איטליה במטרה לתמוך בצעדים שנועדו להתמודד עם נגיף הקורונה. כתוצאה מכך תסגור פיאט, היכן שיש בכך צורך, מפעלים ברחבי המדינה", כך דיווחה היום (ד') היצרנית לתקשורת. "מעבר לפעולות שנקטה עד עתה כתמיכה להחלטות הממשלה, פיאט תתמקד בפעולות שאמורות להקטין את סיכון ההדבקות הנשקף לעובדיה", הוסיפה.
1 צפייה בגלריה
מילאנו איטליה
מילאנו איטליה
איטליה שוממה, פיאט מגיבה
(צילום: AP)
בין הצעדים עליהם החליטה היצרנית - טיהור וחיטוי אינטנסיבי של כל אזורי העבודה והמנוחה, לרבות חדרי ההלבשה והמקלחות במפעליה. בפיאט אומרים כי "כדי לאפשר מרחב עבודה גדול יותר לעובדיה בעמדות השונות, תואט הפעילות סביב פסי הייצור". בפיאט מזכירים כי כבר במהלך חודש פברואר העבירה החברה חלק מעובדיה לעבודה מהבית במטרה להקטין את מספרם באזורי התכנסות דוגמת אזורי ההרכבה, המשרדים וחדרי האוכל.
בסוכנות הידיעות רויטרס יודעים לציין איזה מפעלי פיאט צפויים להיסגר מהיום ועד יום שני בשבוע הבא ואיזה דגמים מיוצרים בהם. פס הייצור במלפי שם מורכבים פיאט 500X וג'יפ רנגייד וקומפאס. בפס הייצור אטסה מיוצרים פיאט דוקאטו (ופיז'ו בוקסר וסיטרואן ג'אמפר). בקאסינו יופסק ייצורן של אלפא רומיאו ג'וליה, סטלביו וג'ולייטה ואילו בפומיליאנו יופסק ייצור פיאט פנדה. כאמור, פיאט מתעתדת לפתוח מחדש את פסי הייצור ב"מתכונת קורונה" עם פחות עובדים כבר ביום שני הקרוב.