ההמתנה הסתיימה עבור דלק מוטורס. פורד פוקוס חדשה, דור רביעי למשפחתית הקומפקטית שבעבר (2012) הייתה הנמכרת ביותר בשוק המקומי, נוחתת אצלנו כשנתיים לאחר השקתה, ואחרי תקופה ארוכה של היעדרות מאולמות התצוגה של היבואנית. כפי שדיווח ynet לפני מספר חודשים, בשלב ראשון תשווק כאן פוקוס בגרסאות אקטיב X עם תוספת של מספר סנטימטרים לגובה ומאפייני-מראה של רכב פנאי - במרכב האצ'בק בעל חמש דלתות ובמחיר של 132 אלף שקלים, או סטיישן (136 אלף שקלים). גרסאות נוספות של פוקוס, כמו-גם דגמים נוספים של היצרנית, צפויים להגיע בזה אחר זה במהלך השנה הקרובה ולהחזיר את מותג פורד בארץ לימיו היפים - כך מבטיחים בדלק.
בשני המקרים, תגי המחיר של הפוקוס נתפסים כאטרקטיביים, בהתחשב בחבילת האבזור ויחידת ההנעה. הם גם רומזים כי מחיר הפוקוס הבסיסית - כאשר תגיע בעוד מספר שבועות - צפוי להיות נמוך מהמתחרות הבולטות בשוק האירופאי. בדלק לא שוכחים את הצרות שעשתה פורד פוקוס היוצאת, אשר סבלה בערוב ימיה מבעיות בתיבת ההילוכים כפולת המצמד, ויש להניח כי תג המחיר הנמוך יחסית והתחרותי בשוק שלנו, מגלם בתוכו גם את המורכבות השיווקית עימה תיאלץ היבואנית להתמודד, לפחות בתחילת הדרך.
אותה מורכבות מסבירה גם את הבחירה בפוקוס לא סטנדרטית כחלוצה. לא רק שמדובר בגרסת אבזור יקרה יותר ומושכת למראה, אלא גם כזו שמצוידת במנוע החזק בהיצע, וכוחני ממתחריו - טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, עם שלושה צילינדרים והספק מרבי של 182 כ"ס. יחידה זו מחליפה את הארבעה צילינדרים בנפח דומה שסיפקה 150 כ"ס ומוקמה בחרטום הפוקוס הקודמת שלאחת מתיחת הפנים. יש תיבת שמונה הילוכים אוטומטית כל-חדשה (במקום שישה בעבר). הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 8.4 או 8.6 שניות בהאצ'בק ובסטיישן בהתאמה, 0.8 שניות פחות מבעבר. המהירות המרבית: 211 קמ"ש.
הפוקוס מבוססת כעת על פלטפורמה חדשה (C2), לדברי היצרנית קשיחה ב-20%. במפתיע, נתון המשקל מציג דווקא עלייה של כ-100 ק"ג עבור הגרסאות הראשונות שהגיעו. היא ארוכה מהפוקוס היוצאת ב-4 ס"מ במקרה של ההאצ'בק (440 ס"מ), ב-13 ס"מ במקרה של הסטיישן (469 ס"מ), רחבה ב-2 ס"מ (184.5 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ (270 ס"מ) - מהמרשימים בקטגוריה. אלו אמורים לשפר את מרחב המחיה לנוסעים – מנקודות התורפה של הדגם היוצא. נפח תא המטען גדל במעט בהאצ'בק (341 ליטר, 25+), בעוד בסטיישן הוא עומד על 575 ליטר (99 ליטר יותר).
רשימת האבזור העשירה כוללת כציוד תקני מסך מגע "8 עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור עם אפשרות ראות ל-180 מעלות, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות עשיר אף הוא וכולל בין היתר בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב כולל סיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה לערנות נהג ותאורה דינמית עוקבת פניה.