• הדור הרביעי חדש לחלוטין, עם בסיס עדכני ומראה דינמי מבעבר
  • עדיין לא נמצאת בארץ ותהיה זמינה להתרשמות באולם התצוגה רק בעוד כחודש ימים
  • טיוטה מבטיחה שיפור בביצועים וצריכת הדלק, אבל יש כוכבית
מה אנחנו חושבים: קשה לראות איך היאריס החדשה מאבדת את מעמדה בצמרת הקטגוריה. למרות התייקרות קלה, הגב השיווקי של טויוטה שכולל תדמית אמינות משובחת ונתמך בשמירת ערך גבוהה (למעט בעידן הגיר הרובוטי המושמץ, אבל מי זוכר), יסייע גם ליאריס דור רביעי להיות אחת הכוכבות של שוק הסופר-מיני, בהנחה ולא תאכזב אתכם כאשר תפגשו בה רק בעוד כחודש באולם התצוגה המקומי, אליו עדיין לא הגיעה.
מצד שני, סוכני המכירות של טויוטה צפויים להתמודד עם סוללה לא פשוטה של מתחרות מודרניות ונראה ששיחזור 2019 - שהייתה שנת שיא עבור הדגם (הסופר-מיני הכי נמכרת עם כ-5,500 מכוניות) - אינו ריאלי.
מחיר, אבזור וכל זה: גרסת הבסיס (Sol) הפחות-מאובזרת עם מנוע הבנזין הרגיל עולה 106 אלף שקלים בעוד היקרה מכולן (Sky) עולה 112 אלף. ההיברידית הזולה מכולן היא ה-Eco עם תג-מחיר של 113 אלף שקלים והמאובזרת מכולן עם מנוע היברידי עולה 120 אלף שקלים. אלה לא מחירים שוברי שוק, לא קרוב לכך אפילו, ויש כאן גם התייקרות של כמה אלפי שקלים לגרסאות הרלוונטיות. אבל טויוטה תישען גם כאן, כי שהיא עושה בשנים האחרונות, על אבזור בטיחות ונוחות עשיר יחסית.
אם להתחיל בחשוב יותר, יש שמונה כריות אוויר ובקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית גם במהירויות גבוהות וזיהוי מדוקדק של עצמים. יש תיקון אוטונומי של סטייה מנתיב ועוד. רמת הגימור הבסיסית כוללת מסך "7, חישוקים פשוטים, בלמי תוף מאחור והפעלת מזגן מכאנית. קל להבין עבור מי מיועדת היאריס הבסיסית או במילים אחרות, בדקו עם קצין הרכב בעבודה באיזה צבע אפשר להזמין.
ועוד אגב. מערכת המולטימדיה עם מסך המגע ("8 בשאר הגרסאות) מקורית אמנם, אבל Android Auto אינו זמין עבורה נכון לרגע זה, כך יוניון מוטורס היבואנית. וגם, שתי גרסאות הבנזין הזולות והבסיסית בהיברידיות, מסתפקות בחישוקי "15 מפלדה. שתי היותר-יקרות בבנזין וצמד היקרות מהגרסה ההיברידית, אינן כוללות צמיג חלופי
כמה דלק באמת: אחת הסיבות היותר פופולאריות ברשימת הסיבות לרכישת יאריס מאז הופעתה של גרסה היברידית, היא נתון צריכת דלק פנטסטי. טויוטה מגדילה לעשות והבטיחה עם חשיפת המכונית במקור כי יחידת המנוע ההיברידית הכול-חדשה תהיה צנועה בכ-20% מבחינת צריכת דלק, לצד שיפור של 15% בביצועים. מיד נבדוק את זה. רק ראוי להזכיר כי בינואר 2021 (בעוד ארבעה חודשים) נדרשות היבואניות להציג נתוני צריכת דלק לפי תקן WLTP העדכני יותר, אשר מדמה נהיגה "אמיתית" בניגוד לתקן הקודם (NEDC), שהתבסס על בדיקות מעבדה.
בישראל מחוייבות כיום היבואניות להציג את הנתון הישן (והמחמיא יותר), וכך אכן עושות מרביתן לרבות טויוטה. לפי התקן הזה, יאריס בנזין רגילה תציג נתון של 21.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, או 33.3 עד 35.7 ק"מ לליטר בגרסאות ההיברידיות. אלה אכן נתונים סופר-מרשימים, בעיקר במקרה של ההיברידיות וכמובטח יש שיפור ניכר.
אך אלה כאמור הנתונים לפי התקן המתיישן, אשר יוחלף בינואר הקרוב. מה הנתון הרלוונטי עבור כל רוכשי יאריס היברידית החל מאותו תאריך: 27 ק"מ לליטר. צריכת דלק מצוינת, אבל כמעט 10 ק"מ פחות לכל ליטר מהמובטח על-ידי התקן הישן. במקרה של הבנזין הנתונים קרובים יותר - 19.6 ק"מ לליטר.