תרגיל מצליח של רשות האכיפה: לנהגים שקיבלו דו"חות תנועה נשלחו מסרונים מהמרכז הארצי לגביית קנסות, הקוראים להם להקדים ולשלם את הדו"ח לפני המועד שבו תתווסף לסכום תוספת פיגורים. אלא שמסרונים אלה לא מזכירים לנהגים כי התשלום מהווה הודאה באשמה, ועלול לגרור רישום נקודות חובה במשרד הרישוי, קורסי נהיגה מתקנת ואף שלילת רישיון.
יש לזכור כי תשלום דו"ח מבטל אוטומטית כל בקשה שהגיש נהג לביטולו, או להסב אותו על שם נהג אחר שנהג באותו רכב בשעת ביצוע העבירה. לרשות נהגים עומדים 90 יום ממועד קבלת הדו"ח כדי להגיש השגות עליו, לפני שיידרשו לשלמו.
"כבר קרה שקיבלתי טלפון מתובע משטרתי ששאל איך אני נערך למשפט, כשהנהג שאני מייצג שילם את הדו"ח וייתר את ההליך", מספר עו"ד רפאת אסדי, ממשרד אורון ושות'. "פניתי לשופט והוא הסכים שהתשלום בוצע מבלי שהנהג הבין את ההשלכות, והמשפט התקיים".
"מדובר בניסיון לאלץ בהפחדה נהגים תמימים לשלם קנס מבלי ליידע אותם שהתוצאה הינה הרשעה וחיוב בנקודות, וכי נקודות עונשין אלה מחייבות השתתפות בקורס, מבחן, ובהמשך אף שלילת רישיון נהיגה ואפשרות להתפרנס לתקופות של שלושה 3 ועד תשעה חודשים וסנקציות נוספות", אומר עו"ד אילון אורון. בתגובה לפניית עו"ד אסדי נמסר לו מרשות הגבייה והאכיפה במשרד המשפטים כי "נבהיר לאזרחים כי אין בתזכורת לתשלום כדי לפגוע בזכותם לפנות למשטרת ישראל בבקשות השגה ובקשות להישפט".
אולם התגובה לפניית "ידיעות אחרונות" ו-ynet הוכיחה כי הרשות חוזרת בה חלקית מההבטחה ואף מטעה במופגן. "תזכורות ה-SMS הוכיחו את עצמן בכך שכ-90% מהאזרחים משלמים את הקנסות במועד ונחסכת מהם תוספת הפיגורים במידה והיו שוכחים לשלם. המרכז לגביית קנסות יבדוק אפשרות להוסיף בהודעות הסמס שלו הפניה להודעת הקנס המקורית הנמצאת, בין היתר, גם באזור האישי לחייבי המרכז".
בהמשך אמרו ברשות כי "בהודעת הקנס המקורית ששולחת המשטרה לנקנסים מצוין מפורשות שבאפשרותם לערער, להסב את הקנס על שם מישהו אחר, וכן מצוין שתשלום מהווה הודאה". אך תצלום ה-SMS המצורף מוכיח כי לא כך הדבר. אין בו ציון שיש אפשרות לערער, להסב את הקנס או עדכון כי התשלום מהווה הודאה.