בקצרה:
  • עוד גרסת פלאג-אין ל-DS בישראל
  • עם הספק מופחת והנעה קדמית
  • יעלה 20 עד 45 אלף שקלים פחות
חצי שנה לאחר שהחלה לשווק גרסאות היברידיות-נטענות של ה-DS7 קרוסבק, מרחיבה יבואנית המותג את היצע הגרסאות עם שתיים חלשות וזולות יותר, שיסתפקו במנוע חשמלי בודד והנעה קדמית במקום צמד מנועים חשמליים והנעה כפולה בגרסאות ששווקו כאן עד עתה.
הגרסה החדשה משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (110 כ"ס) בהספק משולב של 225 כ"ס, 75 כ"ס פחות מגרסאות עם מנוע חשמלי נוסף מאחור. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת בגרסה החדשה 8.9 שניות, שלוש שניות יותר מהגרסה החזקה, בעוד המהירות המירבית מוגבלת ל-225 קמ"ש (15 קמ"ש פחות).
הסוללה זהה (13.2 קוט"ש) וגרסת ההנעה הקדמית קלה ב-65 ק"ג, אך למרות זאת טווח הנסיעה החשמלי (תיאורטי) שלה דווקא נמוך מגרסת ההנעה הכפולה - 57 לעומת 59 ק"מ. טעינה משקע ביתי אורכת שש שעות, אך חיבור לעמדת טעינה של 32 אמפר יאפשר מילוי סוללה בשעתיים בלבד.
מפרט האבזור דומה לגרסאות המוכרות, עם גרסה בסיסית ב-280 אלף שקלים (20 אלף שקלים פחות מכפולות ההנעה) שכוללת בין היתר מסך מולטימדיה בגודל "12.3 ולוח מחוונים דיגטלי בגודל זהה, גג שמש פנוראמי, תא מטען עם פתיחה חשמלית בהושטת רגל, פנסי לד עוקבי פניה ומערכת בולמי זעזועים אדפטיביים מבוססי מצלמת סריקת דרך. הגרסה הבכירה (300 אלף שקל, 45 אלף פחות) מוסיפה בין היתר מערכת ראיית לילה, מצלמות 360 מעלות, חימום, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים.
מה אנחנו חושבים: הרחבת היצע הגרסאות תמיד מבורכת, מה גם ש-225 כ"ס הוא נתון מרשים דיו. ויתור על הנעה כפולה? גם זניח שכן יכולת השטח ממילא לא קיימת גם בכפול הנעה. אבל אפשר היה לצפות שהנעה קדמית במקום כפולה לצד הספק מרבי מופחת באופן כה ניכר, יתבטאו בפער מחיר גדול יותר. אלחא אם היבואנית בונה על כך שלקוחות יעדיפו ממילא להוסיף 20 אלף שקלים לטובת רכב חזק משמעותית. אלא שבמקרה זה, את מי אמורה הגרסה החדשה למשוך?

לעמוד DS7 קרוסבק בקטלוג iCar