בקצרה:
  • דור חדש למכונית הסופר-מיני המצליחה
  • החידוש המשמעותי: גידול ניכר במימדים
  • בישראל בסוף 2021 או בתחילת 2022
באיחור של ארבע שנים לעומת האחיות סיאט איביזה ופולקסווגן פולו, גם סקודה מעבירה את מכונית הסופר-מיני של לפלטפורמה העדכנית (MQB-A0) של הקונצרן המיועדת למכוניות קטנות. השינוי הנדרש הוביל לגידול משמעותי במימדים, ובמקביל שדרגה היצרנית גם את אבזור הנוחות והבטיחות.
מבחינת מראה אין הפתעות, וגם לא הבדל דרמטי. הדור החדש של הפאביה מזכיר מאוד את קודמו עם מראה סולידי כמקובל במותג וקווים ישרים ברובם, התואמים את שפת העיצוב הנוכחית של המותג הצ'כי. עם זאת הממדים צמחו משמעותית לעומת הדור המוחלף והפכו את הפאביה לארוכה והרחבה בקטגוריה: 411 ס"מ לאורך (תוספת של 11 ס"מ); בסיס הגלגלים עומד על 256 ס"מ (עוד 9 ס"מ) ולשם השוואה הוא ארוך ב-5 ס"מ מבסיס הגלגלים של האוקטביה המשפחתית בדור הראשון.
הרוחב צמח בכ-5 ס"מ (178 ס"מ) ורק ממד הגובה נותר כשהיה - 150 ס"מ, כמעט סנטימטר פחות. נפח תא המטען עומד על 380 ליטרים, 50 ליטרים יותר מבעבר. סקודה אומרים כי הקפידו על שיפור היכולות האווירודינאמיות של הדגם, בין היתר בעזרת "תריסים" אקטיביים להזרמת אוויר בתחתית הפגוש הקדמי, חומרי דיפון נוספים ברצפת הרכב וכנפונים קטנים בצידי המרכב. לדברי החברה, מקדם הגרר שהושג - 0.28 - הוא מהטובים בקטגוריה.
תא הנוסעים עבר עדכון משמעותי וכולל כעת מסך מולטימדיה צף שגודלו מגיע בגרסאות הבכירות ל-"9.2, קישוריות אלחוטית למכשירי סלולאר, לוח מחוונים דיגיטלי אופציונלי בגודל "10.25 ועוד. עבור נוסעי המושב האחורי ניתן להזמין פתחי מיזוג נפרדים נדירים בקטגוריה.
היצע המנועים כולל את המגוון המוכר של הקונצרן, ללא הנעה היברידית או אפילו היברידי-מתון. אלינו תגיע הפאביה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר והספק של 110 כ"ס, בשילוב עם תיבת ה-DSG כפולת המצמדים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת בגרסה זו 9.5 שניות וצריכת הדלק המשולבת הרמית עומדת על 18.1 ק"מ לליטר. בנוסף תציע היצרנית גם את מנוע ה-1.5 ליטרים (150 כ"ס) עם תאוצה של 7.9 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר. גרסאות ידניות יוצעו גם בהספקים חלשים יותר.
בתחום הבטיחות תציע הפאביה מפרט מרשים הכולל שש או תשע כריות אוויר (בהתאם לגרסה), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, ניטור שטחים מתים במראות הצד עם טווח גילוי מוגדל של 70 מטרים, מערכת לחניה אוטומטית, זיהוי תמרורים וכאופציה תוצע גם מערכת Travel Asist, שמאפשרת מעקב אחרי רכב מוביל עד למהירות של 210 קמ"ש וכן מציעה שמירת אקטיבית על מרכז הנתיב.
לעמוד סקודה פאביה בקטלוג iCar