בקצרה:
  • כשנתיים אחרי שנחשפה יונדאי i10 חדשה, קיה פיקנטו רק מותחת פנים
  • לוקחת מאחותה את יחידת ההנעה החדשה, לרבות גיר רובוטי
  • אבזור ומערכות בטיחות הורחבו, המחיר התייקר באלף שקלים ומתחיל ב-85 אלף שקל
רובוטי במקום אוטומטי: השינוי המשמעותי ביותר בעדכון שעברה הפיקנטו של קיה מתבטא בבחירה בתיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית במקום תיבה אוטומטית רגילה בפיקנטו היוצאת. זו בחירה אמיצה יחסית, שכן השוק המקומי אינו חובב תיבות רובוטיות חד מצמדיות בדרך כלל, שכן פעולתן אינה חלקה כתיבה רגילה או רובוטית דו-מצמדית. אך זו גם בחירת אין-ברירה שכן יונדאי i10, בעבר אחות תאומה למכונית המיני של קיה, ביצעה אף היא את המעבר והקונצרן מעוניין בכמה שיותר יחידות מהתיבה החסכונית והזולה יותר.
גם המנוע חדש (1.2 ליטר לעומת 1.25), עם שינויים במערכת הזרקה דלק (שני מזרקים לכל בוכנה) ותזמון השסתומים (חשמלית במקום הידראולית), מגיע מיונדאי. נתון ההספק נותר ללא שינוי (84 כ"ס). קיה מפרסמת כי יחידת המנוע-גיר אחראית להפחתה רשמית של 12% בצריכת הדלק, אך גם פגיעה משמעותית בזריזות עם 0 ל-100 קמ"ש ב-15.7 שניות, שתי שניות יותר מבעבר.
מה עוד צריך לדעת עליה: העיצוב החיצוני עודכן קלות בעיקר בחזית הודות לפגוש, סבכה ויחידות תאורה עדכניות. בתא הנוסעים יש צג נתונים גדול יותר ("4.2 לעומת "3.5) וצבעוני ומסך המגע גדול יותר אף הוא ("8 לעומת "7) עם מצלמת נסיעה לאחור בכל הגרסאות - לרבות LX המיועדת לציי רכב. לגרסת הבסיס נוספו גם חישוקי "15 קלים (צלחות פלסטיק על חישוקי "14 מברזל בעבר) בעוד שלגרסת EX נוסף מפתח חכם.
מערך הבטיחות כולל בכל הגרסאות תיקון סטייה מנתיב במקום מערכת התרעה בהתקנה מקומית בעבר, בנוסף לבלימה אוטונומית שהוצעה בדגם היוצא. גרסאות GT-ליין בעלת גימור ספורטיבי ו-X-ליין עם מאפייני רכב פנאי ויזואליים נותרו ללא שינוי מבחינת אבזור.
מה אנחנו חושבים: העדכון שעברה פיקנטו מביא לשיפור באבזור גרסת הבסיס ושדרוג מערכות הבטיחות. לצד אלה, יש שינוי משמעותי עוד יותר בדמות תיבה רובוטית שהקהל המקומי מעולם לא חיבב, ובצדק. האם למרות זאת הפיקנטו תשמור על מעמדה כבר כמעט עשור כדגם הנמכר ביותר בקטגוריה? ימים יגידו.
בכל מקרה, הבחירה של קיה רק למתוח את פני הפיקנטו ולא להמשיך כאחות תאומה ליונדאי i10 שחודשה לחלוטין כבר לפני שנתיים, קשור כנראה לשמועות בדבר חיסולה של הפיקנטו כפי שאנו מכירים עם תום חיי הדגם הנוכחי - בעוד כשלוש שנים. מה יגיע במקום? אל תופתעו אם תהיה זו מכונית מיני חשמלית לחלוטין.