למרות משבר השבבים שפוקד את תעשיית הרכב העולמית ויוצר בעיות מלאי אצל רבים מיבואני הרכב מדי חודש נשברים בישראל שיאי מכירות. וזה צפוי להתעצם כשבחודשים הקרובים ינחתו כאן כמה דגמים חדשים חלק הם יורשים של רבי המכר של השוק המקומי, אחרים מביאים שינויים טכנולוגים משמעותיים וחלקם גם מכניס את המותג לקטגוריה חשובה. יש גם כאלה של מותג חדש לחלוטין שעבורו זו דריסת רגל בשוק הישראלי.
13 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
ריכזנו את רשימת הדגמים החשובים ביותר שצפויים להחתים כאן דרכון בחודשים הקרובים.

פיאט 500e

בתחילת שבוע הבא תשיק פיאט דור חדש ל-500 המוציא לגמלאות את הדגם הקודם ששווק כאן במשך 14 שנים ללא שינויים משמעותיים. ההנעה תהיה חשמלית בלבד עם הבטחה ל-320 ק"מ בין טעינות, נוספו מערכות בטיחות אקטיביות והממדים גדלו במעט. תהיה גם גרסה שימושית עוד יותר, עם שתי דלתות בצידה הימני שיקלו את הגישה לאחור.
מחיר משוער: מ-130 אלף שקל

מיצובישי אאוטלנדר

היורש של דגם השבעה מושבים הנמכר ביותר כאן, ינחת בשבוע הבא בדור חדש לחלוטין, המחליף את קודמו לאחר תשע שנים. הוא מתבסס על ניסאן אקסטרייל חדש, שיגיע רק בשנה הבאה, והיה מרווח מקודמו הודות לממדים שגדלו. בשלב ראשון ישווק רק עם מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר (181 כ"ס) ותיבת הילוכים רציפה. גרסה היברידית-נטענת תוצע בעתיד.
מחיר משוער: מ-180 אלף שקל

יונדאי איוניק 5

מכוניות ראשונות כבר נחתו בנמל, אבל רק בסוף יולי תחל יבואנית יונדאי בשיווק האיוניק 5, שתהווה איום ממשי על טסלה מודל 3. היא תהיה מכונית ראשונה בחטיבת החשמליות הצעירה של היצרנית הקוריאנית ותעשה שימוש בפלטפורמה חדשה וייעודית לרכב חשמלי. הגרסה שתשווק כאן מצויידת במנוע חשמלי אחורי עם 217 כ"ס ו-480 ק"מ בין טעינות. במקביל תחל יונדאי לשווק כאן גם את הקונה החשמלי, לאחר מתיחת פנים שעבר עם טווח נסיעה של 300 ק"מ.
מחיר משוער: מ-190 אלף שקל לאיוניק 5, מ-140 אלף שקל לקונה

קיה נירו EV

שלוש שנים לאחר הצגתו בעולם תנחת כאן בחודש יולי הגרסה החשמלית של קיה נירו. טווח הנסיעה עומד על 455 ק"מ, וטעינה מהירה שתאפשר מילוי המצברים ל-80% בתוך 45 דקות. המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. תג המחיר שלו יהיה גבוה יחסית למתחרים מודרניים.
מחיר משוער: מ-180 אלף שקל

ניסאן קשקאי

רכב הפנאי הפופולארי של ניסאן ינחת כאן לקראת סוף יולי, בדור חדש ושלישי בשושלת, וינסה לסייע למצב המכירות העגום של המותג היפני. לקשקאי החדש ממדים גדולים מקודמו שיאפשרו לו שיפור במרחב המחיה, מערכות הבטיחות יהיו עדכניות ועל ההנעה מופקד מנוע בנזין מוגדש מוכר של הקונצרן (1.3 ליטר, 156 כ"ס) עם מערכת היברידית קלה (12V) ותיבת הילוכים רציפה. גרסה היברידית תוצע בעתיד.
מחיר משוער: מ-150 אלף שקל

סיטרואן C4

לאחר ארבע שנים של היעדרות תחזור לאולם התצוגה של סיטרואן בתחילת אוגוסט ה-C4. הפעם לא כמשפחתית האצ'בק, אלא רכב פנאי בעיצוב "כמו קופה" על בסיס פלטפורמה ומכלולי הנעה מפיז'ו 2008. כמו אחיו הצרפתי גם כאן יוצעו מנועי בנזין (1.2 מוגדש 130 כ"ס) או חשמל (136 כ"ס), אבל הוא יצוייד במערכת מיתלים עם בולמי הזעזועים פרוגרסיביים המבטיחים נוחות נסיעה גבוהה.
מחיר משוער: מ-135 אלף שקל לבנזין, מ-165 אלף שקל לחשמלי

וולוו XC40

גרסה חשמלית לרכב הפנאי הקטן של היצרנית השבדית, יצטרף להיצע בתחילת אוגוסט, ויתמודד מול מתחרים כמו מרצדס EQA שכבר משווק כאן ואודי Q4 e-tron שינחת כאן בספטמבר. הוא יוצע בגרסה כפולת הנעה עם שני מנועים חשמליים בהספק 408 כ"ס המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, וטווח נסיעה של 418 ק"מ.
מחיר משוער: 350 אלף שקל

JAC E-S2

רכב סיני חשמלי נוסף ינחת כאן במהלך אוגוסט וישווק על ידי יבואנית צעירה בשם EV מוטורס. ה-E-S2 של חברת JAC מתבסס על דגם בנזין שהוסב להנעה חשמלית עם מנוע צנוע המפיק 115 כ"ס המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-12 שניות ומהירות מרבית של 130 קמ"ש. טווח נסיעה רשמי של 300 ק"מ בתקן NEDC הישן, כ-250 ק"מ בעולם האמיתי. בסין מערכת טעינה מהירה צנועה תאפשר מילוי המצברים מ-30% ל-80% בשעה, אך עוד לא ברור האם זו תותאם גם לישראל. גם מערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות לא יוצעו בו. שווה לציין שהממדים שלו דומים לרכבי פנאי קטנים וצנועים מאלה של המתחרה העיקרי MG ZS EV ממנו הוא קצר ב-18 ס"מ עם בסיס גלגלים קטן ב-9 ס"מ.
תג המחיר: 132 אלף שקל

סקודה אניאק

האניאק הוא רכב חשמלי שני למותג הצ'כי, אחרי הסיטיגו iV, אבל הוא ראשון מבית סקודה שישווק כאן על בסיס הפלטפורמה הייעודית לדגמים חשמליים בקונצרן פולקסווגן. הוא מצויד באותם מנועים ומצברים המוכרים מדגמי ID של היצרנית הגרמנית, עם המנוע חשמלי אחורי בטווח הספק שנע בין 148 כ"ס ל-204 כ"ס וטווח נסיעה של בין 355 ק"מ ל-537 ק"מ בהתאם לגודל המצברים. בתא הנוסעים נעשה שימוש מסיבי בחומרים ממוחזרים, ולמרות שהאורך הכללי צנוע יותר מזה של האוקטביה, מרחב המחיה צפוי להיות דומה לזה של הסופרב. רכבים ראשונים יגיעו ארצה לטובת מכירה מוקדמת בסביבות אוגוסט-ספטמבר, אך המשלוחים הראשונים ללקוחות צפויים להגיע רק בסוף השנה.
מחיר משוער: מ-190 שקל

טויוטה יאריס קרוס

טויוטה נחשבת לחלוצה בקטגורית רכבי הפנאי, אבל כיום ההיצע שלה צנוע והוא יורחב בחודש ספטמבר עם נחיתת היאריס קרוס הישר לזירת רכבי פנאי קטנים. הוא מבוסס על היאריס, אבל בעל מראה קרבי יותר ומידות גדולות יותר (24 ס"מ לאורך, 9 ס"מ לגובה ו-2 ס"מ לרוחב) האמורים להקנות לו מרחב מחיה טוב מהסופר מיני. הוא עם אותו מנוע היברידי מהיאריס - בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם מנוע חשמלי בהספק 116 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. בשונה מהמתחרים הוא מוצע גם בגרסת כפולת הנעה עם מנוע חשמלי נוסף המחובר לגלגלים האחוריים, אך ספק אם היא תשווק כאן.
מחיר משוער: מ-125,000 שקלים.

פורד ברונקו

רכב השטח האייקוני שפורד הקימה לתחייה ינחת באולם התצוגה של היבואנית בחודשיים הקרובים, במטרה להיות תשובה ראשונה לג'יפ רנגלר. הברונקו עושה שימוש במכלולים של פורד ריינג'ר, עם שלדת סולם, סרן חי מאחור ומתלה נפרד מלפנים. הוא מוצע עם שני מנועי בנזין מוגדשים: ארבעה צילינדרים בנפח 2.3 ליטר (270 כ"ס), או V6 בנפח 2.7 ליטר (310 כ"ס) ותיבת 10 הילוכים אוטומטית. תיבת העברה מאפשרת בחירה בין הנעה אחורית לכביש, כפולה-קבועה לכביש (כוח גם לפנים כשנדרש), או כפולה לשטח עם חלוקה שווה לפנים-אחור, והילוך כוח. ברשימת אביזרי השטח יש נעילות דיפרנציאל אחורית וקדמית, ניתוק למוט המייצב מלפנים לטובת הארכת המתלה, ומערכת לסיוע לסיבוב באזורים צפופים על ידי בלימה הגלגל האחורי פנימי לפניה. גרסת קצה לשטח תצוייד בצמיגי שטח אגרסיביים בגודל "35 לעומת "33 ברנגלר רוביקון.
מחיר משוער: מ-400 אלף שקל

מרצדס C קלאס

הדגם הנמכר ביותר של מרצדס, ינחת כאן בדור חדש לחלוטין. מנועי הבנזין המוגדשים בנפח 1.5 ליטר (170 או 204 כ"ס) או 2.0 ליטר (258 כ"ס) עברו בירושה, עם תוספת של מערכת היברידית קלה (48V) לצמצום צריכת הדלק. גרסה היברידית נטענת תציע טווח נסיעה נקי מזיהום של 100 ק"מ, יותר מכפול מהדגם היוצא. ברשימת האופציות יש היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים המוצע לראשונה בדגם מהקטגוריה שמוצעת לראשונה בדגם מהקטגוריה ומאפשר צמצום רדיוס הסיבוב, מהלך הגה מהיר יותר, ושיפור היציבות הכיוונית במהירות גבוהה.
מחיר משוער: מ-330 אלף שקל

לקטלוג הרכב של iCar