השפעת נגיף הקורונה על תעשיית הרכב מתבטאת בהפסד של כשני מיליארד יורו בשבוע לפולקסווגן. סגירת פסי הייצור בחלקים נרחבים של העולם ובעיקר באירופה וארה"ב, מתבטאת בהפסדי עתק עבור כל תעשיית הרכב ולדברי הרברט דיס, העומד בראש קונצרן הרכב הגרמני, עולה לפולקסווגן לא פחות משני מיליארד יורו בכל שבוע. כך אמר לערוץ הטלויזיה הגרמני ZDF. לפולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, 124 מפעלים ברחבי תבל, 73 מהם באירופה ו-28 מהם ממוקמים בגרמניה עצמה.
1 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID
פולקסווגן ID
פולקסווגן ID
סגירת המפעלים ואולמות התצוגה, כך מזהיר דיס, תתבטא בפיטורי עובדים. עוד הוא אומר כי למעט בסין, שם חוזרים פסי הייצור לפעילות מלאה ורוכשים מגיעים שוב לאולמות תצוגה, פולקסווגן אינה מייצרת כל רווח. גם בסין עצמה משווקת כיום פולקסווגן רק כ-50% ממספר המכוניות שמכרה במדינת הענק עד לפני מספר חודשים.
לפי דיס, ניתן יהיה להמנע מקיצוצים כואבים בכוח האדם רק אם יימצא פתרון מהיר להתפשטות הנגיף. "לכן יש צורך בקבלת החלטות כואבות וליישם הגבלות נוקשות", אמר. "אנחנו חייבים לחשב מחדש את דרכי הייצור. צריך לזכור שהפעולות בהן נקטו הסינים (נגד הקורונה) לא ניתנות בינתיים ליישום בפסי הייצור באירופה. רק אם נצליח לחקות את סין, דרום קוריאה ומדינות אסייתיות אחרות, נצליח להשתלט על התפשטות הנגיף ולהמנע מקיצוצים כואבים בכוח האדם. כדי להשיג זאת, יש צורך בטיפול מיידי וקיצוני", אמר.
אך למרות התחזית הפסימית של דיס, אותה חולקים רבים בתעשיית הרכב, נשמעו בימים האחרונים גם קולות אופטימיים יותר. לפי יורגן שטקמן, העומד בראש חטיבת המכירות והשיווק של הקונצרן, המצב עומד להשתפר. שטקמן אמר לפרנקפורטר אלגמיינה כי "אנחנו מצפים שכבר בקיץ הקרוב יתאושש שוק הרכב".