שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', הצהיר הבוקר (ד') כי הוא מוכן לשקול מהלכי אכיפה מרחיקי לכת במטרה להלחם בשימוש בסלולארי בזמן נהיגה, עד כדי ניתוק קו הטלפון כאמצעי ענישה לנהגים. "אני בעד צעדים אגרסיביים", ציין השר שהתארח באירוע "פסגת הרכב 2019" שנערכה בחסות אתר iCar. "ניתוק קו הטלפון זה משהו הגיוני ואפשר לחשוב גם על צעדים נוספים. עם זאת, מחקרים מראים כי מה שמרתיע נהגים הוא לא בהכרח חומרת העונש אלא דווקא הסיכוי להיתפס, ולכן אנו צריכים להגביר את מאמצי האכיפה".
1 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
(צילום: יאיר שגיא)
השר התייחס בדבריו גם לאפשרות להטלת אגרות גודש, וציין כי המחלוקת כרגע מול משרד האוצר היא על גובה ההכנסות. לדבריו, האוצר מעוניין לנצל את המצב בכבישים על מנת להגדיל את סך ההכנסות ממיסוי, בעוד משרד התחבורה מעוניין לחלק אחרת את המיסוי הקיים ולהגדיל את הנטל על נהגים שמשתמשים באופן מוגבר בכבישים עמוסים בשעות שיא.
בנוגע לפריסת שבילי אופניים המשמשים כאלטרנטיבה תחבורתית, ציין סמוטריץ' כי משרדו שוקל בימים אלו אפשרות של הצרת נתיבי הנסיעה למכוניות בערים בכחצי מטר לטובת סלילת שבילים יעודיים לאופניים וקורקינטים, כך שדרך עירונית בעלת שני נתיבים לכל כיוון תעבור הצרה של מטר אחד לטובת סלילת שביל בצידה.
באשר לדיווחים החדשים על כניסתו האפשרית של מותג הרכב החשמלי האמריקאי טסלה לשוק הרכב הישראלי, מהלך עליו דווח באופן דומה מספר פעמים במהלך השנים האחרונות מבלי שקרה דבר, אישר סמוטריץ' כי החברה יצרה קשר עם משרד התחבורה אך הבהיר כי עד שתוקם ממשלה קבועה תהיה בעיה לפתור קשיי רגולציה שונים המונעים את פעילות המותג כאן.
הכותב חבר מערכת iCar
פורסם לראשונה: 14:31, 27.11.19