• ג'יפ רנגלר יצרף מנוע חשמלי לבנזין ויהיה החזק בהיצע עם 375 כ"ס
  • הטווח הרשמי ללא דלק עומד על 40 ק"מ, וג'יפ מבטיחה שיכולת השטח תשמר
  • האם הוא יגיע ארצה? בוודאי שכן, אבל רק בעוד כשנתיים
מתחזק בחשמל: הרגנלר יהיה רכב שטח ראשון בתעשיית הרכב עם גרסה היברידית-נטענת, אותה פגשנו עוד כשהייתה בסטטוס אב-טיפוס בשם 4xe בתערוכת CES שנערכה בינואר השנה. מדוע זה לא קרה מוקדם יותר, כפי שקורה בעולם הרכב הפרטי? בעיקר עקב האתגר הגדול משמעותית של שילוב מערכות חשמל מוגנות-עמידות לבוץ ואבק, כמו גם הגנה על הסוללות הנדרשות למיקום נמוך ככל האפשר כדי שלא לפגוע ביכולת של הרכב, אשר עלול לחשוף אותן לפגיעות מתוואי השטח.
מנוע טורבו-בנזין מוכר בנפח 2.0 ליטר יזכה לחברתם של צמד מנועים חשמליים. התפוקה המשולבת תעמוד על 375 כ"ס, ואלה 103 כ"ס יותר מאותו מנוע בגרסתו ה"רגילה". נתון המומנט - 64.9 קג"מ - גבוה אף מזה של ה-V6 טורבו-דיזל. וזה נתון מאוד מעודד, שכן נקודת התורפה של המנוע המוגדש הייתה אופי אספקת הכוח הברוטאלי, שפגעה ביכולת העבירות.
תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם הילוך כוח יעבירו את חגיגת השרירים הזו אל כל הגלגלים. ג'יפ לא מפרסמת ביצועים אמנם, אבל כן מבטיחה עד 40 ק"מ נקיים מזיהום. בהתאם, יש שלושה מצבי נהיגה: "היברידי" המשלב בין מנוע הבנזין לחשמל על-פי צורך, "חשמלי" שאינו משתמש בבנזין כלל עד שהסוללה מתרוקנת (או מעל מהירות מסוימת-מצב מצערת) או "בנזין" בו נשמרת האנרגיה בסוללות לצורך נסיעה חרישית ונקייה לחלוטין במרכזי ערים למשל.
איך הוא אמור להיות בשטח? שאלה טובה שאת התשובה המדויקת עליה נדע רק לאחר נהיגה בו, אבל כבר עתה אנחנו יודעים שהמערכת החשמלית מוסיפה לא פחות מ-360 ק"ג למשקל העצמי, וזה המון. מצברי 17 קוט"ש יותקנו מתחת לספסל האחורי ובכך תשתנה בין היתר חלוקת המשקל ויחוייב חיזוק הסרן האחורי עם קפיצים ובולמי זעזועים שונים. זה המקום להזכיר כי לפחות בינתיים, מנוע היברידי-נטען ישווק רק בגרסת מרכב ארוכה.
ג'יפ תציע את הגרסה ההיברידית בכל רמות הגימור, כולל "סהרה" המפוארת ו"רוביקון" הקרבית, ולפחות במקרה של האחרונה נשמרים זוויות גישה-נטישה (35.6-43.8 מעלות) ומרווח הגחון (27.4 ס"מ) זהים, לפחות בגרסת תקינה אמריקאית. גם לרוביקון 4xe יהיו יחסי העברה (סופיים) קצרים יותר, נעילות דיפרנציאל אחורית וקדמית וניתוק למוט המייצב מלפנים. בקיצור, כל התמהיל האגרסיבי. השינוי היחיד בהשוואה לגרסאות הרגילות הם צמיגי BFGoodrich AT דו-שימושיים לעומת MT קרביים יותר ברוביקון הרגיל. רוצים לדעת למה? כי בדרך זו צריכת הדלק על הכביש תהיה נמוכה יותר.
מה אנחנו חושבים עליו: אנחנו לא חד משמעיים כאן, אבל ננסה. נתחיל בכך שרכב שטח אמיתי לטעמנו אמור להיות פשוט יחסית מבחינה מכאנית. ולמרות שאנחנו מקבלים בהכנעה את הצורך באלקטרוניקה פה ושם, ולא מעוניינים לוותר על איכות חיים גם מעבר למעלה הדרדרתי, עדיין מעדיפים להמנע ממפגש אקראי עם מרפי דווקא באמצע שטח קשה עבירות. כי אנחנו יודעים גם שיש לו נטייה להופיע ולקלקל, דווקא בנקודה הכי מרוחקת מהציוויליזציה. תנו לנו ברנגלר מנוע V6 בנזין פשוט ובריא - עזבו אותנו מחשמל וסוללות וחוטים.
אבל. אבל גם יודעים שאחוז רוכשי רנגלר בגלל יכולת השטח המעולה שלו, נמצא בעיקר כיום באזורים חד-ספרתיים. הרוב הגדול רוכש אותו בגלל המראה והתדמית שמגיעים איתו. ועבורם, ה-4xe כמעט מושלם.