סוף לאחד השירותים הממשלתיים הידועים לשמצה: משרד התחבורה מבטל את עמדה מספר 1 במשרדי הרישוי הראשיים, שאליה היו צריכים להגיע עד היום כל אלה שביצעו שינויים ברכב, אך גם כל מי שמעוניין היה להתקין וו גרירה פשוט ותקני.
1 צפייה בגלריה
מכון רישוי פרטי - במקום עמדה מספר 1
מכון רישוי פרטי - במקום עמדה מספר 1
מכון רישוי פרטי - במקום עמדה מספר 1
(צילום: גלעד קוולרצ'יק)
במשרד הרישוי החליטו להפעיל בכל הארץ רק ארבע עמדות כאלה במשרדי הרישוי בירושלים, חולון, באר שבע וחיפה. התוצאה הייתה שירות כושל, תורים ארוכים ובהתאם נסללה הדרך גם לאין ספור טענות על שירותי "מתווכים" אשר מסוגלים לעקוף את התור ולבצע את הפעולה במהירות תמורת תשלום הולם כמובן. עד כדי כך היוו עמדות אלה בעיה, שנהגים שחייבים היו לבצע בדחיפות פעולה באמצעות העמדה, נאלצו "לתפוס תור" בלילה, לפני פתיחתן. גם כאשר הגיעו לעמדה נתקלו הנהגים לא פעם בשירות גס ואיטי ובהחלטות שנשענו על מצב רוחו וההעדפות האישיות של הבוחן.
בחודש האחרון עברו סמכויות עמדה מספר 1 למכוני הרישוי הפרטיים שהוסמכו לבצע את הבדיקות, ולהחזיר לכביש רכב שהורד ממנו לתיקונים. רישום אוטובוסים ומשאיות, שבוצע בעמדה הטכנית, יבוצע מעתה אצל היבואנים והיצרנים המקומיים. ההחלטה התקבלה לאחר פיילוט מוצלח שבו נבחן המהלך. "המהלך יתרום לייעול העבודה במשרדי הרישוי וישפר מאוד את השירות", אמרה אתמול שרת התחבורה מירי רגב.
ארבעת בוחני עמדה מספר 1 יועברו לפיקוח על עבודת מכוני הרישוי. בינתיים עולה מדיווחים מהשטח כי השינוי אכן קיצר את זמני ההמתנה לקבלת האישורים, אולם עדיין ניכרים לעתים פערי הידע והניסיון של הבוחנים הפרטיים לעומת הממשלתיים.