בקצרה:
  • דגם ראשון למותג החשמליות הסיני סרס, יעלה 140 אלף שקל
  • על בסיס רגיל שהוסב לחשמל, בלי מערכות בטיחות אקטיביות
  • ישווק תחת תקינה מוגבלת - עד 400 יחידות בשנה
3 צפייה בגלריה
סרס 3 EV
סרס 3 EV
(צילום: רונן טופלברג)
נא להכיר: סרס (SERES) הוא מותג רכב חשמלי צעיר מאוד (נוסד ב-2016) כחלק משיתוף פעולה בין ענקיות הרכב הסינית דונגפנג (Dongfang) ליצרנית רכיבי תעשיית הרכב צ'ונגקינג סוקון (Chongqing Sokon). את המותג תשווק כאן חברת טלקאר, יבואנית קיה וסאנגיונג, שחתמה עם הסינים על הזיכיון כבר ב-2019.
הדגם הראשון שישווק תחת תקינה מוגבלת ולא יותר מ-400 יחידות בשנה - הוא ה-3 EV, רכב פנאי קומפקטי שהוסב כך שיאכלס יחידת מצברים-מנוע חשמלית. בעתיד יתרחב ההיצע לדגמים שנבנו מהבסיס כרכב חשמלי וצפויים להיות מודרניים משמעותית, ראשית עם ה-SF5 ואחר כך גם עם ה-SF7. המתחרים הישירים ל-3 יהיו MG ZS EV שהיה הרכב החשמלי הנמכר בישראל אשתקד ו-GAC GE3.
300 ק"מ נקיים מזיהום: ה-3 EV מצויד במנוע חשמלי עם 163 כ"ס, ההנעה קדמית והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.9 שניות, איטי ב-0.7 שניות מה-ZS. לעומת זה האחרון, המצברים גדולים יותר עם קיבולת של 52.7 קוט"ש וטווח נסיעה של 301 ק"מ, כ-40 ק"מ יותר. טעינה מהירה (50DC) תאפשר מילוי ל-80% בחצי שעה.
3 צפייה בגלריה
סרס 3 EV
סרס 3 EV
(צילום: רונן טופלברג)
הוא גם גדול משמעותית מה-ZS - ב-7 ס"מ (438.5 ס"מ) לאורך, עוד 4 ס"מ (185 ס"מ) לרוחב, חצי ס"מ (165 ס"מ) לגובה ובסיס הגלגלים גדול ב-7.5 ס"מ (265.5 ס"מ). תא המטען צנום עם 318 ליטר בלבד (130 ליטר פחות).
מה עוד צריך לדעת עליו: רשימת האבזור עשירה וכוללת ביצן היתר לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע (בגודל "10.25 כל אחד), אלא שאין לו צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. יש משטח טעינה אלחוטי, מערכת מצלמות היקפיות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, חלון שמש וחישוקי "18. אבזור הבטיחות צנוע מהמקובל וכולל מערכות התרעה (מקוריות) בלבד על התנגשות וסטייה מנתיב.
3 צפייה בגלריה
סרס 3 EV
סרס 3 EV
(צילום: רונן טופלברג)
מה אנחנו חושבים: ל-3 EV טווח נסיעה נאה ותג-מחיר שמיישר קו עם המקובל בקטגוריית רכבי-פנאי-קופמפקטיים-סיניים-חשמליים אבל היעדר מערכות בטיחות אקטיביות הופך אותו לפחות מומלץ. השוק המקומי הורגל לקבל אביזרי בטיחות אקטיביים כציוד תקני וטוב שכך, לא מעט בזכות יבואנית קיה עם הספורטאז' ב-2016 שהיה דגם ראשון מקטגוריית ליבה שהציע אותם.
עובדה זו תגביל יש להניח את ה-EV3 לציי רכב מוסדיים ומיזמי תחבורה שיתופית, ופחות תקסום ללקוח הפרטי. הדגמים הבאים שישיק כאן המותג עשויים להיות מודרניים יותר, ולכן גם יותר לגיטימיים למקובל כיום.