משרד הבריאות פרסם אמש שורה של הקלות בתקנות לשעת החירום, ובהן קבע כי תאושר פתיחה של כלל החנויות במרחב הציבורי (למעט בקניונים סגורים). ההנחיה החדשה מאפשרת למעשה ליבואני הרכב לפתוח מחדש את אולמות התצוגה ורובם מנצלים את ההזדמנות.
1 צפייה בגלריה
 אולם התצוגה של טויוטה - שומרים על ריחוק
 אולם התצוגה של טויוטה - שומרים על ריחוק
אולם התצוגה של טויוטה - שומרים על ריחוק
(טויוטה)
בהקשר זה יש להזכיר כי בקרב בכירי הענף שררה תחושה קשה של אי שיוויון באשר להחלטות הממשלה אשר הותירו את האולמות סגורים, בזמן שדווקא בהם ניתן ללא בעיה מיוחדת לשמור על ריחוק נדרש והיגיינה מתבקשת. אחד הבכירים שבהם אמר ל-ynet כי "בלתי נתפס שאישרו פתיחה של בתי עסק הומי אדם כמו איקאה, עם תורים של עשרות בני אדם מחוץ למרכזים, או חנויות ממכר מזון צפופות, ואילו אולמות תצוגה ענקיים שממילא לא עמוסי אדם ואין בעיה לשלוט על מספר המבקרים בהם, נותרו סגורים".
על-פי הנחיות משרד הבריאות, פתיחת אולמות התצוגה תתבצע בהתאם לשמירה על שורת כללים, ובהם תשאול הנכנסים לגבי סימני מחלה, שיבוץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, התקנת מחיצה למניעת העברת רסס בין מוכר ללקוח, שמירה על מרחק של שני מטרים לפחות בין השוהים, מניעת התקהלות מבחוץ והגבלה על מספר הנכנסים. עסק שיפר את הכללים יהיה חשוף לקנס של 2,000 ש"ח.
אז מי בפותחים המהירים? אולמות התצוגה של יונדאי, מיצובישי, קיה, טויוטה, סוזוקי, לנד רובר ויגואר, לקסוס, GAC ו-UMI כמו גם מאזדה, ב.מ.וו, פורד ומיני נפתחו בכל הארץ. במרצדס נפתחו חלק מהאולמות והשאר ייפתחו מחר בעוד שקבוצת לובינסקי - פיז'ו, סיטרואן, אופל ו-MG - פתחה אמנם את כל האולמות למעט כרמיאל ונצרת, וממליצה ללקוחות לתאם הגעה מראש באמצעות המוקד כדי למנוע המתנה ארוכה והתקהלות.
צ'מפיון מוטורס - פולקסווגן, סקודה, סיאט ואודי - פתחה חלק מהאולמות היום ותשלים את פתיחה כולם מחר. ברנו נפתחו אולמות התצוגה בחיפה, ראשון לציון, רעננה, ירושלים ותל אביב ואילו האולם בנצרת צפוי להיפתח מחר (ב', 27.4). דאצ'יה השייכת לאותה יבואנית (קרסו) פתחה את האולמות בחיפה, באשר שבע ופתח תקווה ואילו ניסאן ואינפיניטי יפתחו את האולמות מחר.

הכותב חבר מערכת iCar
פורסם לראשונה: 13:32, 26.04.20