המיזוג נחתם: קונצרן הרכב הצרפתי PSA המייצר בין היתר את מכוניות פיז'ו, סיטרואן ואופל, וקונצרן FCA האיטלקי-אמריקאי עם מותגי הליבה פיאט, קרייזלר וג'יפ, יהפכו לענק רכב אחד ולקונצרן הרכב הרביעי בגודלו בעולם, אחרי פולקסווגן, רנו-ניסאן וטויוטה - כך דווח היום (ד'). ההחלטה על סגירת הקצוות במשא ומתן שארך - באופן רשמי לפחות - רק מספר שבועות, התקבלה לאחר שממשלת צרפת המחזיקה בנתח מ-PSA, הסירה את התנגדותה למהלך ואישרה את מזכר ההבנות בין שתי הנהלות הקונצרנים, כפי שדווח אתמול. יש לציין כי כבר לפני כתשעה חודשים דווח כי PSA מעוניינת במיזוג עם פיאט-קרייזלר, כך שיש להניח כי הדיונים בין שתי הקבוצות החלו מאחורי הקלעים זמן רב לפני שנחשפו רשמית.
1 צפייה בגלריה
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
פיז'ו-סיטרואן פיאט-קרייזלר
המהלך הצפוי להשפיע על פעילויות סוללת המותגים הארוכה והמרשימה שתתכנס כעת תחת גג ניהולי אחד, הושלם זמן קצר לאחר שאיחוד דומה עם קבוצת רנו-ניסאן, אשר אמור היה להקים את יצרנית הרכב הגדולה בעולם, נכשל בין היתר עקב התנגדות ממשלת צרפת לסעיפים שונים.
מקבוצת לובינסקי, יבואנית פיז'ו-סיטרואן-אופל (כמו-גם MG שאינה שייכת לקונצרן), נמסר ל-ynet כי "זו בשורה מצוינת מבחינתנו, אך אין משמעות אמיתית לטווח הקצר וקשה להעריך את המשמעויות לטווח הארוך יותר. מבחינת PSA זו אבן דרך נוספת בתהליך ההתחזקות של הקבוצה, והפיכתה לאחת הקבוצות הדומיננטיות בשוק הרכב העולמי, ומובילה בתחום הטכנולוגיה וצמצום זיהום האוויר מכלי הרכב שהיא מייצרת. נושא זה ימשיך להשפיע לטובה על מגוון ואיכות המוצרים והפתרונות שהקבוצה תציג בשנים הקרובות". בקבוצת סמל"ת, המייבאת בין היתר את פיאט-קרייזלר וג'יפ (כמו-גם מותגים דוגמת פרארי וסובארו שאינם שייכים לקונצרן), אמרו כי הם "מברכים על השלמת המהלך אשר יעניק בתצורתו החדשה מכפלת כוח לשתי היצרניות ויעניק ערך מוגדל ללקוחות הקבוצה ולמותגיה".
בהודעה רשמית ששחררו היצרניות נאמר כי נדרשת עדיין כשנה ואף יותר כדי להשלים את כל פרטי המיזוג, שאמור להיטיב בעיקר עם הצד האיטלקי-אמריקאי. מותג פיאט בו מחזיקה FCA מצוי בקשיים כבר שנים ארוכות ומצבו רק הורע לאחרונה. מותג לנצ'יה פעיל רק באיטליה, אלפא רומיאו סובלת ממיעוט בדגמים עדכניים וגם מזראטי מדשדשת מבחינה זו. הצד האמריקאי של הקונצרן עושה חייל עם מותג ג'יפ שמצוי בנסיקה וראם ששומר על יציבות בצפון אמריקה, אך גם קרייזלר ודודג' הם מותגים שזקוקים לרענון דחוף.
הצרפתים לעומת זאת נהנים בשנים האחרונות מפריחה מחודשת וחזרה לימים טובים בהרבה מכפי שחוו לפני עשור. מותגי פיז'ו וסיטרואן נתפסים כמתקדמים ביחס למתחרים, בעוד אופל שנרכשה לא מזמן זקוקה לניעור אך מחזיקה עדיין בנתח שוק נאה יחד עם הזרוע הבריטית ווקסהול.
לדברי קרלוס טבארס, העומד בראש PSA, "המיזוג הוא הזדמנות גדולה לתפוס עמדה חזקה עוד יותר בשוק הרכב העולמי. (וזה חשוב) בזמן שאנחנו מעוניינים להציע עולם (תחבורתי) נקי, בטוח ובר קיימא ללקוחות שלנו, עם מוצרים, טכנולוגיה ושירותים מהטובים בעולם". לדברי מייק מאנלי, העומד כיום בראש FCA, "זהו איחוד של שתי חברות עם מוצרים מעולים וכוח אדם מצוין. שני הגופים התמודדו בעבר עם זמנים קשים וצמחו מכך למתחרים ראויים, חכמים ובעלי יכולת".