בקצרה:
  • סדרה 4 קבריולה מחליפה את הגג הקשיח של שני הדורות הקודמים בגג בד "של פעם"
  • לחובבי הפוזה - פתיחה-סגירה תוך 18 שניות גם תוך כדי נסיעה ב-50 קמ"ש
  • תתייצב באולם התצוגה המקומי ברבעון הראשון של 2021
חוזרת לבד: בשונה מסדרה 4 קבריולה היוצאת וסדרה 3 קבריולה שקדמה לה, ב.מ.וו זונחת את מנגנון הגג הקשיח-מתקפל לטובת גג בד כמו-פעם. כדי להזכר בפעם האחרונה בה עשתה זאת ב.מ.וו יש צורך לחזור לסדרה 3 לפני 15 שנים. איך זה משפיע על הרכב? לדברי ב.מ.וו הוא קל ב-40% מיחידה קשיחה-מתקפלת ובעל ממדים קומפקטיים יותר, כך שהוא מאפשר להציע נפח תא מטען גדול ב-80 ליטר כשהגג מקופל (300 ליטר), וב-15 ליטר כשהוא פתוח (385 ליטר). מעבר ממצב פתוח וסגור אורך 18 שניות (2 שניות פחות מבעבר) ועד מהירות נסיעה של עד 50 קמ"ש (18 קמ"ש בדגם היוצא).
בהשוואה לקופה ה"רגילה", המשקל גבוה בכ-150 ק"ג עקב חיזוקי מרכב שונים. הפגיעה בביצועים קיימת כמובן: ה-420 הצנועה (184 כ"ס) יחסית תזנק ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות (איטי ב-0.7 שניות), ה-440 הבכירה (374 כ"ס) תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-4.9 שניות (0.4 שניות יותר מהקופה).
בהשוואה לדגם היוצא בסיס גלגלים ארוך יותר (4+ ס"מ), עם מפסקי סרנים שהורחבו (בכ-3 ס"מ מלפנים ו-2 ס"מ מאחור) לטובת שיפור היכולת הדינמיות.
העיצוב זהה לסדרה 4 קופה עם אותה סבכת כליות ענקית, וכך גם תא הנוסעים עם הסידור המוכר של לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) ומסך מגע (בגודל "8.8 בגרסאות הבסיס, "10.25 בגרסאות הבכירות).
מה אנחנו חושבים עליה: מעולם לא אהבנו את מנגנון הגג קשיח-מתקפל. הוא כבד ופוגע ביכולת הדינמית ומסורבל ומורכב באופן שיצר בעיות אמינות לאורך זמן. לטעמנו, טוב עשתה היצרנית כשחזרה למקורות. והיא נראית גם טוב יותר לטעמנו, אם כי רק בגלל הגג. לא התרגלנו עדיין לגריל הכליות הענק והוא נראה לנו עדיין מגושם ולא נאה במיוחד. אבל ללקוחות הפוטנציאלים של סדרה 4, אלה המחפשים את תשומת הלב והדאווין, זה ללא ספק יתאים הרבה יותר.