אחרי שיבואנית קיה, חברת טלקאר, השקיעה בחברת הרכב השיתופי GOTO, יבואנית רכב נוספת נכנסת להשקעה בתחום שמהווה אלטרנטיבה למכירת מכוניות חדשות. ל-ynet נודע כי חברת UMI, יבואנית שברולט, קאדילק ושאר מותגי ג'נרל מוטורס, השקיעה באחרונה 15 מיליון שקל בחברת התשלומים ותכנון הנסיעות בתחבורה הציבורית HopOn. תמורת ההשקעה תקבל היבואנית, שבשליטת משפחות עיני ודנון, 18% מהחברה.
הופ און נמצאת במהלך גיוס של 30 מיליון שקל, שישמש אותה להתרחבות בחו"ל. מכירת אפליקציית מוביט לאינטל תמורת מיליארד דולר בשנה שעברה הראתה שגם בתחום התחבורה הציבורית יש לחברות ישראליות מה להציע בחו"ל, בניגוד גמור לביצועים המקרטעים של התחבורה הציבורית בארץ.
הופ און הוקמה ב-2013 על ידי עופר סיני ודוד מזומן ופועלת בניהולו של המנכ"ל אמיר רוזנצביג. החברה מעסיקה כ-30 עובדים ועוסקת בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לתחבורה הציבורית בתחום התשלומים ותכנון הנסיעות. היא הייתה ב-2015 לחברה הראשונה בישראל שאפשרה תשלום דיגיטלי בתחבורה הציבורית על ידי סריקת ברקוד, וטעינה דיגיטלית של כרטיסי רב-קו כבר בקווי חברת דן המחזיקה ב-23% מהחברה.
עד לסבב הגיוס הנוכחי גייסה החברה כ-14 מיליון שקלים, בין היתר, מחברת Innogy הגרמנית, קרן Clearfuture, קרן Moneta seeds, וקרן Prytek ובעיקר מחברת דן שהפכה לבעלת המניות העיקרית בה.
את סבב הגיוס הנוכחי של חברת HopOn מלווים עו"ד רואי ליבר ועו"ד קארין סיני ממשרד גולדפרב זליגמן. לצד אפליקציית התשלומים מפעילה החברה גם את אפליקציית "אוטובוס קרוב" לתכנון נסיעה וצפייה בזמני האמת של התחבורה הציבורית בישראל.
אמיר רוזנצביג, מנכ"ל הופ און, אמר כי: "לאורך הדרך הקפדנו לצרף משקיעים שמסתכלים לא רק על הצד הכלכלי אלא גם מזוהים עם האימפקט של החברה שמצד אחד מפתחת פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת, ומצד שני מבקשת להוביל שינוי תחבורתי שיהפוך את החיים של כולנו לפשוטים יותר. המטרה שלנו להרחיב את הבשורה לרחבי העולם ולשדרג את התחבורה הציבורית בערים ומדינות נוספות".
אופיר קרני, מנכ"ל חברת דן, הוסיף כי "השקענו בהופ און מתוך הבנה ששוק התחבורה הציבורית עומד בפני מהפכה טכנולוגית בכל ממדי השירות. לחברה יש פתרונות מעולים שלהערכתנו יביאו לקפיצת מדרגה בתחום התשלום, המידע והתכנון בענף התחבורה הציבורית, בארץ ובעולם".