בקצרה:
  • אופל משלבת עבר ועתיד במנטה חדשה
  • עם עיצוב רטרו ומנוע חשמלי
  • והפתעה: עם גיר ידני "כמו פעם"
נוסטלגיה אבל חשמלית: המנטה שהוצגה ב-1970 היא אחת המכוניות המפורסמות וללא ספק הנאות ביותר שייצרה אופל מעולם. הבסיס היה של האסקונה המשפחתית, המרכב היה קופה ספורטיבי.
כעת מציגה אופל אב-טיפוס ייחודי למנטה חדשה, ושלא במפתיע היא עושה שימוש במנוע חשמלי. כזה שאינו מחובר ישירות לגלגלים (אחוריים, גם בגרסה המודרנית), אלא דרך תיבת ארבעה הילוכים ידנית, ממש כמו בגרסת המקור. ההספק עומד על 147 כ"ס, 42 יותר מהגרסה החזקה ביותר (ארבעה צילינדרים, 1.9 ליטר) של המנטה A הראשונה. המצברים קטנים יחסית (31 קוט"ש) ומאפשרים טווח נסיעה צנוע של כ-100 ק"מ.
העיקר העיצוב: המראה החיצוני שומר על קווי המנטה A, אבל הסבכה הקדמית אטומה ומשלבת בפינות יחידות התאורה, בעוד שמאחור יש רביעיית פנסים עגולים כמו בגרסת המקור וגם חישוקי "17 ייחודיים של רונאל (Ronal). תא הנוסעים כולל כמובן צמד מסכים - לוח מחוונים ("12) ומסך מגע ("10). יש גם בורר הילוכים, ידית בלם חניה, הגה שלוש צלעות דק ללא כרית אוויר וידיות לפתיחת חלונות "כמו פעם". את מושב הנהג והנוסע תורמת האדם S וניתן לשלב חגורות בטיחות בסגנון מירוץ.
מה אנחנו חושבים: אחרי שנים של שיממון תחת הניהול הכושל של GM, נראה שבעלת הבית הנוכחית (PSA) מצליחה להכניס רוח חדשה למותג. זה בא לידי ביטוי בהיצע דגמים עדכני ומתאים יותר לשוק מחד, ומאידך קריאטיביות ונוסטלגיה. נותר רק לקוות שאופל תחליט להביא את אב הטיפוס הייחודי לייצור סדרתי, בעיקר נכוח העובדה שהמעבר לחשמל הופך את המכוניות לדומות מאי פעם.