אסטון מרטין נאבקת על חייה, פיטרה את המנכ"ל אנדי פאלמר ומינתה במקומו את טוביאס מורס, מנכ"ל חטיבת AMG בדיימלר, יצרנית מרצדס. יצרנית הרכב אסטון מרטין הודיעה כי פיטרה את המנכ"ל אנדי פאלמר, מי שעבר לתפקיד הבכיר ב-2014 וייצב בשנותיו הראשונות בתפקיד את מותג מכוניות הספורט הבריטי, אשר סבל במשך שנים ארוכות מהפסדים, העברת בעלות תכופה ונתוני מכירות מביכים, פועל יוצא של מגוון דגמים מוגבל ומיושן. בתגובה אמר פאלמר כי "זכיתי לשרת את אסטון מרטין במשך שש שנים. ברצוני להודות לכל הצוות. היה לי הכבוד לעבוד אתכם".
את מקומו של פאלמר תפס טוביאס מורס, מנכ"ל חטיבת AMG בדיימלר, יצרנית מרצדס, לה נתח של אחוזים בודדים ביצרנית הבריטית. באסטון מרטין אישרו עוד אתמול (ב') למעשה את הידיעה על החלפתו של פאלמר והבהירו כי "היצרנית מאשרת שהיא בוחנת מחדש את צוות הניהול שלה והודעה תמסר בזמן המתאים". היום (ג') מודיעה אסטון מרטין באופן רשמי על זהות המנכ"ל החדש, אשר ייכנס לתפקידו ב-1 באוגוסט השנה.
המהלך הדרמטי עבור היצרנית הקטנה מתבצע על רקע קריסת המנייה שהעמידה אך לפני שנים ספורות את שוויה של היצרנית על כ-6 מיליארד פאונד, וכ-4 מיליארד כאשר נכנסה לבורסה לפני כשנה וחצי. ביום ו' עמד שוויה של החברה על פחות מ-600 מיליון.
1 צפייה בגלריה
לשימוש בלייזר בלבד ג'יימס בונד אסטון מרטין
לשימוש בלייזר בלבד ג'יימס בונד אסטון מרטין
ג'יימס בונד, DB5 והיסטוריה לא צפויים לסייע
(צילום: באדיבות yes)
קריסת ערכה בבורסה אינו מפתיע. אסטון מרטין - שידעה אינספור משברים במהלך שנותיה, למרות התדמית הנוצצת של דגמיה - נאבקת בשנה האחרונה עם נתוני מכירות מביכים אפילו בסטנדרטים שלה, אלה שמעולם לא התרוממו לגבהים להם שאף פאלמר עם כניסתו לתפקיד להגיע.
הרבעון הראשון של השנה הסתיים בהפסד נוסף של כ-150 מיליון דולר, ומספר המכוניות שמכרה החברה במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה עמד על 578 בלבד. משבר הקורונה העמיק עוד יותר את השבר והחלפתו של המנכ"ל אינה נמנעת עוד. כ-600 מיליון דולר שהזרים לה בחודש מארס - בתמורה לנתח של כ-25% - לורנס סטרול, המיליארדר הקנדי שבנו משתתף במירוצי פורמולה 1, אמור לסייע לחברה לצאת מהמשבר הגדול. אך הוא אינו מספיק כדי לשמר את מקומו של פאלמר.
למרות מצבה הקשה של היצרנית, דווקא מכירותיה בישראל, שוק יעד זניח למכוניות אקזוטיות ברמה הגלובאלית, מטפסות לגבהים מרשימים. מתחילת השיווק נמכרו בישראל 24 דגמי ראפיד, 19 מדגם DB11, מהוואנטאג' נמכרו 15 יחידות, עוד 8 וואנקוויש, 7 יחידות וואנטאג' חדשה וחמש יחידות מה-DB9. לכך יש להוסיף עוד 3 דגמי Q מיוחדים בהזמנה אישית ובסך הכל 78 מכוניות חדשות עד עתה.
פורסם לראשונה: 11:57, 25.05.20