בקצרה:
  • ג'נרל מוטורס חושפת גרסה סגורה להאמר החשמלי
  • עם אותן מערכות הנעה, יכולת שטח גבוהה ותג מחיר זהה
  • שיווק בארה"ב: תחילת 2023. ישראל: עוד לא ידוע
שושלת: כמו ה-H1 המקורי, גם ההאמר החשמלי שהוצג בגרסת טנדר, מקבל גרסת חמש דלתות סגורה. כזו שתהיה נוחה יותר מכל בחינה. המראה דומה אמנם, המידות צנועות יותר. לרבות בסיס הגלגלים שיעמוד על 322 ס"מ "בלבד", 32 ס"מ פחות מהטנדר הענק.
סביבת הנהג זהה, עם לוח מחוונים דיגטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("13.4) הכולל מערך מצלמות היקפיות ותצוגת תחתית מרכב לטובת נהיגה בשטח קשה עבירות. הגג ניתן לפירוק ידני כמו בטנדר, בעוד חלון דלת תא המטען ניתן לפתיחה חשמלית - כי איך ייכנסו שם חבילות הענק בקניון? גם כאן תוצע מערכת סופר-קרוז, המאפשרת כבר היום נהיגה חצי-אוטונומית בכ-320 אלף ק"מ של כבישים מוגדרים בצפון אמריקה.
שטח חשמלי: הגרסה הסגורה תצויד במנועים דומים לטנדר, אבל לא בגרסה הבכירה עם 1,000 כ"ס. ההיצע כולל בשלב זה שלושה מנועים חשמליים (שניים מאחור, אחד מלפנים) ו-830 כ"ס, עם זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות, או בגרסת בסיס עם צמד מנועים חשמליים (מאחור ומלפנים) ו-625 כ"ס. טווח הנסיעה זהה לטנדר בין 400 ל-480 ק"מ בהתאם לגרסה וכך גם האפשרות לטעינה אולטרה מהירה (300DC).
יכולת השטח צפויה להיות מהגבוהות בקרב דגמים חשמליים, בעיקר בגרסאות הבכירות, בהן תצורת ההנעה מאפשרת הכוונת מומנט מאחור (באמצעות שני המנועים החשמליים) והורדה של הכוח לגלגל האוחז, בעוד מלפנים תתוקן נעילת דיפרנציאל מכאנית.
עוד ברשימה מערכת מיתלי אויר ומרווח גחון משתנה (אופציה בגרסאות בסיס, תקני בבכירות) והיגוי אחורי אקטיבי המסייע לרדיוס סיבוב של 10.8 מטר, מעט יותר ממשפחתית ממוצעת. זאת לצד "מצב סרטן" ייחודי במסגרתו הגלגלים פונים באותה זווית ומאפשרים נסיעה "צידית". כאופציה יוצעו צמיגי שטח אגרסיביים ("35). GM עדין לא מפרסמת את זוויות הגישה והנטישה, אך הן צפויות להיות דומות לטנדר (38.4-49.7 מעלות לפנים-אחור).
מה אנחנו חושבים: כלי רכב חשמליים זוכים כיום לאור זרקורים, גם בצפון אמריקה השמרנית יחסית. ואחרי שנוכחנו לדעת שחשמל יכול לספק ביצועים עוצרי נשימה בכביש, נראה ששילוב חשמל ויכולת שטח הוא הדבר הבא.
הגרסה הסגורה להאמר החשמלי תציע למשפחה את השימושיות החסרה בטנדר שכבר הוצג, ומידות קטנות יותר יקלו על כושר התמרון, כך שהיא עשויה כך לפנות ללקוחות הממוקמים בסביבה עירונית וצפופה יותר מאלה להם מיועד הטנדר.
בשורה התחתונה, ההאמר החשמלי נראה כמפגן כוח סופר מרשים של ג'נרל מוטורס, כזה שעשוי להחזיר אותה לחוד החנית של התעשייה אחרי שנים ארוכות של שיממון מוטורי. מצד שני, זה לא יקרה מחר ומי יודע מה יחליטו הסינים עד אז. שכן ההתנפלות שלהם על שוק הרכב המשפחתי החשמלי לא פחות ממדהימה, וזה קורה כמעט בין לילה.