טסלה מזנקת בבורסה ונחשבת למניה לוהטת במיוחד בקרב משקיעים, אך מסיימת אחרונה בסקר איכות נחשב. מכון המחקר רב ההשפעה J.D.Power העורך זה עשרות שנים סקרי שביעות רצון גם בשוק הרכב האמריקאי, מפרסם את תוצאות הסקר האחרון שערך בין החודשים פברואר ומאי השנה ובו דורגו מותגי הרכב המשווקים בארה"ב לפי מספר התקלות המדווח על-ידי בעליהם. בדיוק 87,282 בעלי רכב משנת הייצור 2020 שגילם שלושה חודשים לקחו חלק בסקר, הנערך זו השנה ה-34 ומתייחס לתקלות עליהן דיווחו בעלי רכב מכל מותג, לכל 100 כלי רכב שהשתתפו בסקר.
1 צפייה בגלריה
טסלה V3 טעינה
טסלה V3 טעינה
מבוכה לטסלה: מקום אחרון בדירוג
אותו הסקר:
"המחקר הפך לאמת מידה בכל הנוגע לאיכות כלי רכב חדשים בתעשייה. שנה אחר שנה מתייחסים יצרני הרכב לתוצאותיו ומשפרים בהתאם את המכוניות שהם מייצרים", כך אמר דייב סרג'נט, סגן נשיא לאיכות כלי רכב במכון המחקר. עוד אמר כי "מספר התקלות הגבוה יותר שאנו מזהים השנה אינו נובע מירידה באיכות כלי הרכב. זו תוצאה של השינויים שהכנסנו במחקר ואשר מתבטאים במגוון שאלות רחב מבעבר, המאפשר לבעלי הרכב לתאר טוב יותר את התקלות שחוו".
לדברי המכון, ממצאי 'הדור החמישי' של הסקר מבוססים על 223 שאלות מחולקות לתשע קטגוריות נפרדות: מערכות מידע-בידור, אבזור, צגים-מסכים-מתגים, מבנה חיצוני, מערכות סיוע לנהג (לראשונה בסקר), חלל פנים, יחידת הנעה, מושבים, חווית נהיגה ומערכת מיזוג-בקרת אקלים.

טסלה, אחרונה

אין ספק כי את ההפתעה הגדולה ביותר בסקר סיפק מותג הרכב החשמלי האמריקאי טסלה. בניגוד מוחלט לזינוק הבלתי נתפס של מניית המותג, המפתיע פעם אחר פעם גם את הבכירים באנליסטים, טסלה דורגה אחרונה עם מספר התקלות הממוצע הגבוה ביותר במכוניות מתוצרתה שהשתתפו בסקר. עורכי המחקר ציינו כי עם 250 תקלות ל-100 מכוניות, טסלה לא דורגה באופן שווה לחלוטין לשאר המותגים, שכן בדיקת כלי הרכב מתוצרתה לא עמדה בקריטריונים זהים למותגים אחרים. "בניגוד ליצרניות רכב אחרות, טסלה לא איפשרה לנו לשתף בסקר בעלי מכוניות מתוצרתה ב-15 מדינות שונות בארה"ב, למרות שהסקר אמור לכלול גם אותן. עם זאת, השגנו מספיק בעלי רכב משאר 35 המדינות והמידע שהתקבל היה מספיק כדי לחשב את הציון הסופי", כך אמר דאג בטס, נשיא חטיבת הרכב במכון.
נקודות נוספות מעניינות:
שבעת המותגים האמריקאים מדורגים מעל ממוצע התעשייה עם דודג', שברולט וראם בצמרת. במכון המחקר מציינים כי אלה הציונים הטובים ביותר שהושגו בסקר הוותיק בהשוואה בין מותגים זרים לאמריקאים.
הפער בין מותגים עממיים ליוקרתיים מצטמצם בקביעות בעשור האחרון, והמגמה נמשכת גם בסקר הנוכחי כאשר רק מותגי היוקרה ג'נסיס (של יונדאי), לקסוס וקדילאק השיגו תוצאה טובה מממוצע התעשייה. במכון המחקר מסבירים זאת בריבוי מערכות מורכבות ומסובכות לתפעול בכלי רכב יוקרתיים, המייצרות בעיות ואי הבנה בקרב רוכשיהם.
מותגי הרכב היפניים שדורגו בעבר בראש הטבלה בסקר, מפגרים כיום אחרי מרבית המותגים הקוריאניים והאמריקאיים. רק שלושה מותגים כאלה זכו בציון גבוה מהממוצע - מיצובישי, לקסוס וניסאן. לדברי המכון, "בעבר ידעו היפנים כיצד לייצר מכוניות שישביעו את רצון רוכשיהן, אבל כיום הצליחו מותגים אחרים לעלות עליהם בתחום זה, תוך שהם מבינים טוב יותר באילו תחומים מצפים מהם רוכשי הרכב להציג איכות גבוהה".