REE אוטומוטיב ממשיכה בגל ההכרזות על שיתופי פעולה, מאז חתמה לפני חודש על הסכם מיזוג עם ספאק אמריקאי, לקראת מסחר בנאסדק בכ-3.6 מיליארד דולר. האחרונה שבהן היא על הסכם אסטרטגי עם הינו, חטיבת המשאיות והאוטובוסים של טויוטה, במסגרתץו ישתפו שתי החברות פעולה בפיתוח רכב מסחרי על בסיס הפלטפורמה החשמלית של החברה הישראלית. הינו כבר הציגה בתערוכת טוקיו 2019 רכבי קונספט על בסיס הפלטפורמה, וכעת יתקדמו השתיים לפיתוח אבי טיפוס שיוצגו ב-2022.
1 צפייה בגלריה
מגוון הפלטפורמות של REE ההישראלית
מגוון הפלטפורמות של REE ההישראלית
מגוון הפלטפורמות של REE ההישראלית
(REE אוטומוטיב)
הפלטפורמה של REE מצוידת בגלגלים המכילים בתוכם את בולמי הזעזועים, המנוע החשמלי, הבלמים ומערכת ההיגוי, ובכך מתפנה שטח יקר לטובת הסעת מטען או נוסעים, מוענקת גמישות גדולה יותר למתכננים ומתאפשרת בניית מרכבים יעודיים אותם קל לחבר או לנתק מהפלטפורמה.
לפי הודעת שתי החברות, הן יתמקדו בפיתוח רכב מסחרי שיישא על הפלטפורמה של REE מרכב שירות נייד שיותאם לצרכי הלקוח ויפותח בידי שתי החברות. מרכב כזה יוכל לשאת נוסעים, סחורות או מתקנים לאספקת שירותים שונים. את המרכב כולו ניתן יהיה להסיר מהפלטפורמה באתר היעד ובכך היא תתפנה למשימות נוספות. הפלטפורמה עצמה תותאם לנהיגה מאוישת או אוטונומית לחלוטין.
שתי החברות עדיין לא מכריזות על ייצור משותף, אך מתכננות לגבש בשנה הקרובה מודולים עסקיים למסחרית העתידית בשיתוף לקוחות פוטנציאלים ולבצע הדגמות. מההכרזה כן ניתן ללמוד כי מדובר ברכב שיימכר לציים מסחרים, ישמש ארגונים וחברות מסחריות ויוכל להוביל למשל סניפי דואר ודוכני מזון מהיר, מתקני מכירה שונים ועוד, אך אינו מיועד ללקוחות פרטיים.
"נקודת הפתיחה של שיתוף הפעולה הוא קונספט ה-FlatFormer שהצגנו בתערוכת הרכב של טוקיו ב-2019", אמר בהודעה מנכ"ל הינו, יושיו שימו. "הקונספט התקבל בתגובות מעולות ואני שמח לראות שהוא קורם עור וגידים. REE הינה חברה בעלת חזון ואני בטוח שהשותפות העסקית שלנו תהפוך לכוח מניע בשביל הינו, בזמן שאנחנו לוקחים על עצמנו את האתגר לייצר ערך חדש בתחום הניידות המסחרית כדי להתאים לחברה העתידית".
דניאל בראל, מנכ"ל REE, אמר ל-ynet כי "רכב הקונספט שהצגנו ביחד עם הינו לפני שנתיים הוא הבסיס לשותפות החדשה, שמהווה הזדמנות לפתח דור חדש של רכבים חשמליים מסחריים, לשימושים מגוונים".
יש לציין כי שתי החברות לא מתחייבות (עדיין לפחות) לייצור משותף, אך ב-REE השקיעו מספר ספקים מתעשיית הרכב היפנית העשויים לקחת חלק בייצור סדרתי. REE הכריזה בשבועות האחרונים על פיתוח משותף של רכב להסעת נוסעים ומטען עם נאביה הצרפתית, ועל שת"פ עם מאגנה הקנדית-אוסטרית.
יצוין כי רכבי הינו הורכבו בישראל בשנות ה-60, כאשר החברה הייתה עדיין עצמאית. מפעל "אילין תעשיות בחיפה" הרכיב את הקונטסה המשפחתית של החברה היפנית ואת הטנדר שלה, שכונה בריסקה, והיה הבסיס לטנדר ההיילקס אחרי שהינו נרכשה בידי טויוטה. כל זאת לאחר שהחברה היפנית נכנעה לחרם הערבי והפסיקה את הרכבת רכביה בארץ.