"העולם מכין עצמו לעתיד שיהיה חשמלי לחלוטין, ולכן אפשר לומר שאודי פיתחה כבר את מנוע הבעירה הפנימית האחרון שתשווק אי פעם", כך אמר מרקוס דוזמן, מנכ"ל מותג הרכב הגרמני אודי לאוטומוביל ווכה הגרמני.
על רקע לוח הזמנים שהציגה אודי ולפיו תעבור להנעה חשמלית בלבד בכל דגמיה ב-2035, עשויה ההצהרה להשמע כמקדימה את זמנה. אך ההסבר של דוזמן פשוט: "תקני זיהום האוויר באירופה תחת הגדרות יורו7 יהפכו פיתוח מנועים חדשים שיידרשו לעמוד בהן ללא רווחיים. במקום זאת נתאים את המנועים הקיימים עד כמה שניתן, עד המעבר המלא לחשמל", אמר.
את הכסף שיחסוך המותג, בהתאם לאסטרטגיית קונצרן פולקסווגן לו הוא שייך, ינצלו הגרמנים לפיתוח מהיר ככל האפשר של ארסנל הרכב החשמלי. מותג היוקרה של הקונצרן מבסס עצמו בינתיים אמנם על גרסאות שונות של E tron, אבל בכל המקרים מדובר בכלי רכב עם תג-מחיר גבוה יחסית. אבל השינוי עומד להגיע במהרה, תוך חודשים ספורים.
ה-Q4 של משפחת החשמליים יהיה למעשה גרסת אודי לפולקסווגן ID.4 וסקודה אנייק הנגזר ממנו, ובכל המקרים מדובר ברכב זול ונגיש יותר. הוא לא יהיה דגם יחיד אגב, אלא שלוש גרסאות שונות על אותה פלטפורמת MEB של הקונצרן: רכב פנאי שיהיה הראשון, גרסת ספורטבק מסוגננת שלו וגם קבריולט דו-מושבית עם גג בד. מהצד השני של המפה, כשנתיים מאוחר יותר צפויה לעלות על הכביש ה"ארטמיס", ספינת דגל חשמלית עתידנית שתמוצב אפילו מעל ה-A8 הנוכחית.
וזה ממש לא מסתיים שם. כחלק מהתכנית שנחשפה בעבר להגדיל עד 2025 את מספר הדגמים החשמליים של פולקסווגן ל-20, יוצג ב-2022 ה-Q6 החשמלי, שימוקם כמובן מעל ה-Q4 וכן, החשמליים הם זוגיים, לפחות באזור בין 3 ו-7. אותו Q6 ירד מפס הייצור באינגולשטאט, שיוסב לייצור מכוניות על פלטפורמת PPE (פלטפורמת פרימיום חשמלית, Premium Platform Electric) החדשה. איזה אח לקונצרן יחלוק עם ה-Q6 את הפלטפורמה? גרסה כול-חשמלית לפורשה מקאן.
את תכניות העתיד של אודי אי אפשר לנתק מאלה של הקונצרן, אשר הצהיר בשנה האחרונה פעם אחר פעם על כוונתו לתקוף את שוק הרכב עם מספר ענק של דגמים חדשים תחת שלל מותגיו. הצהרות אלה סייעו לקונצרן להזניק את ערך המניה בכ-50% במהלך השנה, אשר רק בימים האחרונים זינקה בכ-30% מיד לאחר ההצהרה כי לא פחות משישה מפעלי סוללות חדשים צפויים להבנות על ידי פולקסווגן באירופה עד 2030. בינתיים נפתחה כבר חקירה הנוגעת לזינוק הכמעט חסר תקדים בערך המניה אצל היצרן השמרן יחסית.