ביטולי מבחנים בשל קיצוץ בכוח האדם: משבר הטסטים. ל-ynet נודע כי כרבע מהבוחנים של זכיינית הפעלת מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) מילגרם, לא הוחזרו מחל"ת. המשמעות: ביטולי טסטים רבים ותלמידי נהיגה מתוסכלים.
1 צפייה בגלריה
ידיעות
ידיעות
חברת מילגרם: רבע מהבוחנים לא הוחזרו לעבודה
מבחני הרישוי המעשיים ("טסטים") הופרטו ב-2018 במסגרת הרפורמה שקידם אז שר התחבורה לשעבר, ישראל כץ, ושתי חברות זכו במכרז: מילגם וטלדור. במסגרת הרפורמה, החברות הפרטיות הן אלה שבוחנות ומפוקחות על-ידי משרד התחבורה. בהקשר זה יש להזכיר כי באוקטובר 2019 דווח כי בעקבות הרפורמה, מספר הטסטים הוכפל וזמני ההמתנה קוצרו.
אלא שהמצב כיום שונה. עצירת המשק שכללה גם הפסקת פעילות בחינות נהיגה, מדאיגה כך נראה את רואי החשבון בקרב הזכיינית מילגרם שנאלצה - כמו טלדור - להמשיך ולממן הוצאות מבלי שיהיו כלל הכנסות. את המחיר משלמים רבע מבוחניה שנאלצו להשאר בבית בזמן שתלמידי נהיגה אינם יכולים לבצע את המבחן אליו התכוננו זמן רב ונדחה כמובן. לכך יש להוסיף עלויות שיעורי השלמה למורי נהיגה כדי לשמור על מוכנות לקראת מבחן כשזה יגיע.
בינתיים קיבלו מורי נהיגה רבים הודעות על ביטול טסטים עבור תלמידיהם. אחד המורים סיפר על דחייה של טסטים ל-27 תלמידים, לאחר שקיבלו פעמיים הודעת דחייה. כעת לא נמסר מועד עדכני למבחנים. על פי ההערכות מדובר כבר עתה בדחייה של מאות טסטים.
בחברת מילגם אומרים בין היתר כי "הטסטים לא בוטלו אלא הותאמו לסידורי עבודה רלוונטיים לתקופה בלית ברירה ותחת אילוצים. בין היתר, הנחיות הממשלה בדבר איסור העסקת בוחנים בני 67 ומעלה (הנחיה שבינתיים בוטלה) כמו גם היערכות והתאמות שנדרשו בהתאם ליתר הנחיות המשרד ולרוח התקופה. כמו יתר המשק, בחינות הנהיגה דורשות התאמות והתארגנות מחדש. יודגש כי כבר עתה כל מגיש בקשה לבחינת נהיגה משובץ עוד באותו היום לבחינה מעשית".
ממשרד התחבורה נמסר כי "על-פי צו הבריאות שנקבע במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, חלק מבוחני הנהיגה לא יכולים בשלב זה לחזור לבצע מבחני נהיגה מעשיים (טסטים). לכן, החברה ביטלה מספר מבחנים שתוכננו לחודש הקרוב. עם זאת, יצוין כי החברה מחויבת לקבוע לנבחנים מועדים חדשים למבחן, כך שיעמדו באמנת השירות שנקבעה. משרד התחבורה מדגיש כי ככל שהחברה לא תעמוד באמנת השרות, המשרד יחיל עליה את הצעדים הקבועים במכרז".
פורסם לראשונה: 15:45, 08.05.20