דגמי אלפא רומיאו ולנצ'יה של קונצרן פיאט יפותחו יחד עם DS של פיז'ו-סיטרואן. בעוד כשלוש שנים צפויים לעלות על הכביש דגמים ראשונים שיפותחו כחלק מקונצרן סטלנטיס החדש, בו חברים מותגי קונצרן PSA הצרפתי (פיז'ו, סיטרואן, DS) וקונצרן FCA האיטלקי-אמריקאי הכולל את מותגי פיאט (בין היתר אלפא רומיאו, פיאט, לנצ'יה) וקרייזלר (בין היתר ג'יפ וראם). לפי האוטומטיב ניוז, שלושת מותגי היוקרה בשיתוף הפעולה החדש - DS, אלפא ולנצ'יה - יציגו דגמים כול חדשים עד 2024, על בסיס זהה עם מכללים דומים אך בכל זאת שונים משאר חברות הקבוצה.
1 צפייה בגלריה
DS4
DS4
DS של PSA - אלפא ולנצ'יה על בסיס דומה בעתיד
לדברי מריון דויד, אחראית המוצר ב-DS, דגמים עתידיים של שלושת המותגים צפויים לכוון יותר מבעבר לאזורי יוקרה, בהם נראה כי DS מצליח להשתלב עם מגוון דגמים גדל בהתמדה, בניגוד לצמד האיטלקים. אלפא למשל מתקשה להציג דגמים חדשים משמעותיים כבר מספר שנים ומאבדת גובה עם שני דגמים בלבד - ג'וליה וסטלביו. לנצ'יה, שפחות או יותר נמחקה משוק הרכב העולמי אך עדיין מתפקדת, מייצרת ומוכרת רק אפסילון קטנטנה בשוק האיטלקי.
לפי דויד, לא מדובר רק במרכב שונה או פלטפורמה מותאמת, אלא אפילו יחידות מנוע-גיר אחרות מאלה בהן יעשו שימוש מותגי הקונצרן העממיים יותר דוגמת פיז'ו או פיאט. "אנחנו (כבר) עובדים עם המקבילים לנו בקונצרן האיטלקי על דגמי יוקרה חדשים, מנועים ומערכות שונות שיבדלו את מותגי הפרמיום מהשאר", אמרה בעת השקת ה-DS4 החדשה.
עד כמה ניתן יהיה לשמור על עצמאות המותגים האיטלקיים, שממילא נמצאים בנחיתות שיווקית ותדמיתית מול (כעת) האח הצרפתי, המבוסס בעצמו יש לזכור על פלטפורמות ויחידות מנוע-גיר של פיז'ו סיטרואן? שאלה שנדמה כי לאיש אין עדיין תשובה חד-משמעית עבורה.
בינתיים, לפי הצהרות בכירים, יעשה ניסיון לבדל את השלושה באופן בולט, ולבנות יוקרה אמיתית וייחודית. אלא שבפועל יש לזכור, מהלך שכזה מנוגד לרעיון מאחורי השת"פ הגדול בין שני ענקי הרכב שמטרתו בין היתר לקצץ בהוצאות פיתוח.