היא לא תעלה על הכביש, היא יקרה להחריד גם באירופה ורק מעטים יהיו בעליה החוקיים. ובכל זאת, כשלמבורגיני מציגה מכונית חדשה, לא ניתן להתעלם מכך. ב-30.6 תשיק יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות למבורגיני דגם חדש תחת השם SCV12. מכונית למסלול בלבד ובמהדורה מאוד מוגבלת כך שמשמעותה השיווקית אפסית, גם אם תדמיתית היא צפויה לעשות כותרות. כמו כל אחת מיצירות המותג, בעיקר אלה המגיעות מחטיבת המירוצים סקוואדרה קורסה (Squadra Corse’s) עם מנוע V12 מרכזי, במקרה זה החזק ביותר שייצרה למבורגיני מעולם.
לדברי למבורגיני, שהייתה אגב יצרנית הרכב הראשונה - מחוץ לסין - להשבית פעילות עקב מגיפת הקורונה, ה-SCV12 סיימה את שלבי הניסוי ההכרחיים ומוכנה לעלות על המסלול כבר במהלך הקיץ הנוכחי. עם עיצוב ועזרים אווירודינמיים שמאפשרים לה לייצר בנסיעה כוח הצמדה גבוה יותר אפילו ממכוניות מירוץ בקטגוריית GT3, והמנוע החזק ביותר שנבנה מעולם בסנטה אגאטה, עם "יותר מ-830 כ"ס" תודות ל"גדישת-על אווירודינמית במהירות גבוהה", כך היצרנית. יש להניח שהיחידה מבוססת על מנוע ה-6.5 ליטר השוכן באוואנטדור, שם הוא משחרר 740 כ"ס בלבד בגרסה הרגילה או 770 כ"ס ב-SVJ.
2 צפייה בגלריה
(למבורגיני)
הרעיון פשוט, וקיים כבר שנים ארוכות אפילו בעולם אופנועי הכביש הסדרתיים. מכסה תא המטען הזעיר מלפנים כולל צמד כונסי אוויר ייעודי המתעל, יחד עם מבנה צלעות ייחודי, את זרם האוויר ליחידת ראם-אייר (Ram-air) הממוקמת על הגג. האוויר מוזרם משם בלחץ גבוה - שנוצר על-ידי תנועת הרכב המהירה - היישר לסעפת היניקה של המנוע האטמוספרי. זרם האוויר המהיר שנדחס למערכת מסייע להגדיל את לחץ האוויר הסטטי במנוע, ומוסיף עשרות כ"ס תודות להגברת הנצילות. עזרים אווירודינמיים נוספים ניתן למצוא בתחתית החלק הקדמי, בצדי המרכב וכמובן בספוילר אחורי גדל-מידות העשוי מסיבי קרבון.
2 צפייה בגלריה
(למבורגיני)
שלדת ה-SCV12 עשויה מקרבון והמנוע המרכזי מחובר לגלגלים האחוריים בעזרת תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית המשמשת גם כחלק שלדה הנושא בעומס. היצרנית לא חולקת בכמה עותקים תיוצר ה-SCV12, אך מבטיחה כי כל רוכש ייקח חלק בפעילות הדרכת נהיגה ייעודית על-פני חלק ממסלולי המירוץ היוקרתיים בעולם הספורט המוטורי, יזכה לתמיכת טכנית של חטיבת הספורט המוטורי SC ולהדרכת נהיגה אישית על-ידי יועץ החטיבה לפיתוח כלי רכב, חמש פעמים זוכה מירוץ הסיבולת 24 השעות של לה-מאן ונהג קבוצת פורמולה 1 בעבר, עמנואלה פירו הוותיק.