סיאט עידכנה את האטקה, רכב הפנאי הראשון שלה ואחד הדגמים הנמכרים ביותר של המותג עם כ-300 אלף יחידות מאז הוצג לראשונה לפני ארבע שנים. לישראל יגיע בתחילת 2021.
האטקה מיישר קו עם המראה העדכני של היצרנית לרבות יחידות תאורת לד עם 'מאותתים דינמיים'. בתא הנוסעים ניתן יהיה למצוא חומרי דיפון איכותיים, גלגל הגה עדכני עם אופציה לחימום, לוח מחוונים דיגטלי ("10.25), מסך מגע עדכני וגדול מבעבר ("8.25 בגרסאות הבסיס או "9.2 עם הפעלה קולית) וארבעה שקעי USBc.
גם מערך הבטיחות שודרג וכולל כעת בקרת שיוט אדפטיבית הנסמכת גם על מערכת זיהוי תמרורים, וממערכת ניווט המתאימה את מהירות הנסיעה לקראת עיקולים, צמתים או כניסה לשטח בנוי. בנוסף תוצע מערכת להתראה מפני פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ומערכת לסיוע בחניה עם נגרר.
באירופה תוצע גם מערכת הכוללת כרטיס סים שיאפשר איתור מרחוק של הרכב על-ידי כוחות הצלה במקרה של תאונה, אפליקצייה עם מידע על מיקום הרכב, פתיחת דלתות מרחוק והצגת נתונים על מהירות הנסיעה, במידה והרכב יהיה בשימוש של נהג צעיר.
יחידת ההנעה עברו בירושה מהאטקה היוצא, עם מנועי טורבו-בנזין וטורבו-דיזל בהספקים שנעים בין 110 כ"ס ל-190 כ"ס, אפשרות לתיבות שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית או כפולה קבועה.
הגרסה הרלוונטית עבורנו תצויד במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס) ובשונה מהערכות ראשוניות, ללא סיוע של מערכת היברידית-קלה. הוא משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. גרסה היברידית-נטענת שכבר נצפתה בניסויי נהיגה שונים תצטרף להיצע בהמשך.
הכותב חבר מערכת iCar