בקצרה:
  • דור חדש ומהפכני למולטיוואן הקלאסי
  • הדגם החדש מיועד להובלת נוסעים, על בסיס הגולף
  • תוצע גם גרסה היברידית-נטענת, לא בטוח שיגיע ארצה
הדור השביעי של פולקסווגן טרנספורטר טרם נחשף אמנם, אך פולקסווגן שמפרידה רשויות בעידן החדש, הקדימה ומציגה גרסת נוסעים ייעודית בשם מולטיוואן. אם תרצו, הדגם שהוצג היום מחליף את גרסת הובלת הנוסעים קראוול (T7). ובהתאם, יבוסס לראשונה על פלטפורמת רכב פרטי (MQB) שמשרתת גם את הגולף המשפחתית. במפתיע, יבואנית המותג לישראל, חברת צ'מפיון מוטורס, לא מאשרת כי הוא צפוי להגיע ארצה.
מראה המולטיוואן מזכיר את שושלת סדרת המסחריות הוותיקה, עם שפת עיצוב המזכירה את המסחרית הקטנה קאדי שנחשפה אשתקד בגרסה עדכנית. בתא הנוסעים מיישרים קו עם 2021 ומציבים לכן מסך מולטימדיה ("10) ולוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), בעוד מתגי החלפת הילוכים זעירים שוכנים משמאל למסך המולטימדיה ובורר מצבי תאורה מופעל במגע, בדומה לגולף.
אורכו של המולטיוואן עומד על 497.3 ס"מ (צמיחה של כ-7 ס"מ), הרוחב עומד על 194.1 ס"מ (3.7+) ובסיס הגלגלים עומד על 312.4 ס"מ (12.4+). בנוסף תוצע גם גרסת מרכב מוארך, עם תוספת של 20 ס"מ לאורך הכללי.
למרות המימדים הנדיבים, מולטיוואן יהיו "רק" שבעה מקומות ישיבה, במטרה להעניק מרחב מחייה נדיב לכולם. שורת המושבים האמצעית ניתנת להפניה לאחור בעוד הקונסולה שבין המושבים הקדמיים נעה על מסילה ובה שולחנות נפתחים הניתנים גם לכוונון לגובה. יש תאורת לד כסטנדרט ואופציות לתאורת מטריקס לד, תצוגה עילית, דלתות צד ודלת תא מטען חשמליות, גג פנוראמי, מערך מצלמות היקפיות ועוד.
בשלב ראשון יוצעו שלוש יחידות הנעה, המעניינת שבהן היברידית-נטענת בה משתמשים דגמים אחרים של הקונצרן, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטרים ומנוע חשמלי והספק משולב של 218 כ"ס. קיבולת הסוללה היא 13 קוט"ש, אך בשלב זה היצרנית לא מפרסמת את נתון הטווח החשמלי. בנוסף יוצעו טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים (136 כ"ס) או 2.0 ליטרים (204 כ"ס). גרסאות דיזל צפויות להצטרף בשנה הבאה אך לא נאמרה מילה על גרסה חשמלית.
ברשימת אביזרי הבטיחות ניתן למצוא בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ומערכת זיהוי תמרורים שיוצעו כסטנדרט. בתשלום נוסף ניתן יהיה לקבל גם מערכות להתרעת רכב בשטח מת, סיוע ברוחות צד, התרעת תנועה חוצה בצומת, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף ובקרת שיוט אדפטיבית.

לדגמי פולקסווגן בקטלוג iCar