תומר דותן ומאיר אוחיון, שהקימו את רשת הטרייד-אין אוטודיל לפני 24 שנים, יעזבו אותה בסוף יוני, כשנתיים לאחר שמכרו את השליטה בה לקבוצת אלייד, המחזיקה ביבואנית מותגי קבוצת פולקסווגן, צ'מפיון מוטורס. מחודש יולי ינהל את הרשת עבור צ'מפיון גיא ברבון, לשעבר מנהל רשת המשומשות של קבוצת כלמוביל המתחרה, כלמוביל טרייד-אין. ברבון יצטרף כך לרשימה ארוכה של בעלי תפקיד ניהולי בכיר שחצו בעבר את הקווים מכלמוביל לצ'מפיון, לרבות המנכ"ל הנוכחי של האחרונה, דן אורנשטיין.
1 צפייה בגלריה
תומר דותן (מימין) ומאיר אוחיון ליד הבייבי - אסטון מרטין
תומר דותן (מימין) ומאיר אוחיון ליד הבייבי - אסטון מרטין
תומר דותן (מימין) ומאיר אוחיון ליד הבייבי - אסטון מרטין
(צילום: רונן טופלברג)
דותן ואוחיון, בני 48, הקימו את הרשת ב-1997, והיא הפכה בכך לאחת משתי רשתות המכוניות המשומשות הגדולות בארץ לצד טריידמוביל של משפחת דיין. לחברה ארבעה סניפים גדולים בירושלים, רמת גן, חיפה וראשון לציון, היא מוכרת כ-10,000 מכוניות בשנה ומשמשת גם כרשת הטרייד-אין של קבוצת סמלת, יבואנית פיאט, אלפא, ג'יפ, קרייזלר ולנצ'יה.
ב-2005 רכשה אלייד 49% ממניות הרשת, ולפני שנתיים מכרו לה את היתרה, כאשר על פי הסכם המכירה התחייבו המייסדים להמשיך ולנהל את הרשת. על פי ההערכות, קיבלו השניים במצטבר מאלייד עבור חלקם בחברה כ-150 מיליון שקל. השניים התחייבו בהסכם המכירה להמשיך לנהל את הרשת עד סוף יוני, והחליטו לעזוב בסיום ההתחייבות. דותן ואוחיון ימשיכו בעסקיהם הפרטיים כיבואני יצרנית מכוניות הספורט הבריטית אסטון מרטין, וצפויים להקים מיזמים נוספים בתחום הרכב.
אולם התצוגה של אסטון מרטין, שפועל כיום במתחם אוטודיל בבני ברק, יעבור בחודשים הקרובים להרצליה פיתוח, שם פועלים כבר אולמות התצוגה של מותגי יוקרה אחרים כמו מרצדס, לקסוס, פורשה, קאדילק, בנטלי, לנד רובר ו-DS. לשניים נותרו גם אחזקות נדל"ן משותפות עם אלייד.
ואנחנו חושבים: כשדותן ואוחיון הקימו את אוטודיל, טרייד אין הייתה מילה זרה בשוק הרכב שלנו, ולמגרשי רכב משומש הייתה תדמית של מגרש גרוטאות. השניים הם בין האחראים הבולטים להתבגרות שוק המשומשות בארץ בעשורים האחרונים. עם התמחות בשוק היוקרה ושפע של הזדמנויות בעידן הרכב החשמלי, מותגים חדשים שנכנסים לשוק לצד אפשרויות ייבוא חדשות מחו"ל, יש כאן הרבה פוטנציאל לעוד מיזמים משני שוק.