בקצרה:
  • אודי משדרגת תכניות לקראת מעבר גורף לחשמל
  • ל-A6 החשמלית 476 כ"ס, זינוק מסחרר ו-700 ק"מ טווח
  • מבוססת על פלטפורמה חדשה וייעודית בקונצרן
חשמלית ראשונה לדגם קיים: ה-A6 e-tron תהיה חשמלית ראשונה של היצרנית הגרמנית המצטרפת לדגם קיים. כבסיס תשמש פלטפורמה ייעודית המכונה PPE (ר"ת Premium Platform Electric) שפותחה בשיתוף פורשה - ותהיה בסיס למקאן הבא - ותשמש דגמי ליבה חשמליים של היצרנית החל משנה הבאה. ייחודה העיקרי: התאמה לדגמי מכוניות סדאן לצד רכבי פנאי.
בינתיים מציגה אודי את המכונית בגרסת אב-טיפוס הכולל שני מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, המאפשרים הנעה כפולה עם תפוקה משולבת של 476 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. מצברי 100 קוט"ש מקנים טווח נסיעה של יותר מ-700 ק"מ, עם אפשרות לטעינה אולטרה מהירה (270DC) ל-80% בתוך פחות מ-25 דקות, או תוספת של 300 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות.
כמעט כמו A6: הגרסה החשמלית דומה במידותיה ל-A6 בנזין ודיזל הנוכחית, עם 496 ס"מ לאורך, 196 ס"מ לרוחב ו-144 ס"מ לגובה. מערך המיתלים כולל קפיצי אוויר על מנת לתמוך במשקל הגבוה יותר, מבלי לאבד את הנוחות.
העיצוב החיצוני מרשים בפשטותו וכולל בגרסת התצוגה יחידות תאורת מטריקס לד צרות וחישוקי "22 ענקיים. מערכת מצלמות במקום מראות וידיות פתיחת דלתות מוסלקות מאפשרים מקדם גרר נמוך אפילו מה-GT e-tron (נתון של 0.22 לעומת 0.24), והוא צפוי לסייע להשיג צריכת חשמל נמוכה יחסית.
מה אנחנו חושבים: מבין יצרניות הרכב הוותיקות, אודי נמצאת במצב טוב יחסית במעבר של התעשייה להנעה חשמלית, עם היצע דגמים מגוון ורחב. ה-A6 עושה רושם של מכונית חשמלית מרשימה מבחינת ביצועים וטווח נסיעה, כזו שבהחלט עשויה לסייע למעבר לקוחות מסורתיים בקטגוריה, עם נסועה שנתית גבוהה, ממנועי דיזל ובנזין לחשמל. זאת למרות שהדור הבא למכונית הסלון מאינגולשטאט, ימשיך להציע מנועי בעירה פנימית.
עד כמה זה יצליח נדע לאחר שתוצג גרסת הייצור הרשמית. אבל בהתחשב בהצלחה יוצאת הדופן של שיתוף הפעולה בין אודי לפורשה, החל מה-RS2 מאמצע שנות התשעים שייסדה את קטגוריית סטיישן-ביצועים ועד ה-GT e-tron הסופר-מרשימה, הציפיות סופר גבוהות.