בקצרה:
  • רחובות ישראל מתמלאים בגרוטאות שמהוות מפגע של ממש
  • מכונית פירוק לא מוכנים לקבל אותם בלי אישור משרד התחבורה
  • במשרד לא מוכנים לתת את האישור בתקופה זו
בתקופת הקורונה הועברו פעולות רבות של משרד הרישוי לדרך מקוונת, אך החל מהסגר השני שחל בחודש ספטמבר לא ניתן לבטל רישום רכב כדי להוריד רכב ישן מהכביש. במשרד התחבורה טוענים שניתן בכל אופן להפנות את הרכב לפירוק, ולהתנות את ביצוע הפעולה עם ביטול רישיון הרכב, אך מנגד נהגים טוענים שמכוני הפירוק לא מסכימים לקבל כלי רכב מבלי שיש אישור להוריד אותם מהכביש.
ירון ניסה למכור את רכבו הישן למפרק רכבים וסיפר ל-ynet: "הטענה של משרד התחבורה היא אבסורדית, כי איזה בעל מגרש שכזה יסכים לאחסן אצלו את כלי הרכב, בלי לגעת בהם וללא כל תועלת מהם, במשך שבועות וחודשים? האזרח שמנסה כך למכור את מכוניתו לפירוק עושה זאת ללא ביטול רישום כשהוא מפחד, כי לך תדע לאיזה שימוש מפוקפק הרכב יכול להתגלגל אם בטעות נופלים על מפרק רכבים לא הוגן. בסוף הכל ייפול על האזרח שעדיין יהיה בעל המכונית".


לדבריו, "בשכונה שלנו בין חולון לתל אביב הצטברו כבר עשרות גרוטאות שתופסות חניה וחלקן כבר פורקו מגלגליהם. באחרים כבר משתמשים הומלסים לשינה ומגורים". ירון מבין את הצורך להיות נוכח מול נציג משרד הרישוי בעת ביטול הרישום לצורך ההורדה מהכביש אך לדבריו, "ניתן לעשות זאת בקביעת תור מראש, באשנב מסודר ובנקודות רישוי מסוימות ופתוחות, מרכזיות וגדולות בארץ. למה לא מספקים שירות בסיסי שכזה לאזרח תוך שמירה על כללי הריחוק?"
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "אדם המבקש להוריד את רכבו מהכביש, יכול להעבירו לפירוק, בכל זמן שהוא ולהתנות את ביצוע הפעולה עם ביטול הרכב. במטרה להימנע מתשלומים עבור אגרת הרישוי, יכול בעל הרכב להפקיד את הרישיון באמצעות הטלפון. זאת, עד לביטול הרכב במשרדי הרישוי, מיד עם פתיחתם. יצוין כי ביטול רכב והורדתו מהכביש היא פעולה שאינה ניתנת לשינוי לאחר ביצועה ולכן נדרשת נוכחות אישית של בעל הרכב במשרד הרישוי".
מה אנחנו חושבים: הרכבים הנטושים שצולמו על-ידי גולשי ynet פזורים ברחובות הערים, חלקם עוד מקבלים דו"חות מהרשויות המקומיות והם מהווים מפגע מיותר במרחב הציבורי. ישראל נמצאת בשגרת קורונה כבר שנה והגיע הזמן שמשרד התחבורה יספק את כל השירותים הנדרשים לנהגים ולנוסעים.