איך השפיע משבר הקורונה על שוק הרכב הישראלי? מה שקרה בשוק הרכב החדש אתם כבר יודעים: ירידה של 36% בחודש מארס, צניחה של 90% באפריל. הוסיפו לכך ביטולי הזמנות של חברות שחישבו מסלול מחדש ועובדים שזכאים לרכב צמוד והחליטו לוותר, ותקבלו תמונת מצב עגומה בכל השוק. אירחנו באולפן את לוי יצחק, שמאי ועורך מחירוני רכב, כדי לדבר על השפעה צפויה על מחירי רכב משומש, ולצידו את דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ואוטו סנטר.

לוי יצחק: "אני מוכרח לאכזב הרבה אנשים. בדקנו וגילינו ששוק הרכב די יציב ואין שינויים גדולים. אנשים בלי מכונית לא יכולים לחיות. אי אפשר בלי מכונית. ואנשים גם לא רוצים להשתמש בתחבורה ציבורית, משום שזה הרבה יותר מסוכן מאשר לנסוע ברכב פרטי שמאפשר להתרחק מהקורונה".
בוא נדבר על שוק החל"ת. מהרבה אנשים לקחו את האוטו וחניוני הליסינג מפוצצים. אם זה מדע מאוד פשוט של היצע וביקוש, אפשר להבין מה יקרה עכשיו.
"לא החזירו כל כך הרבה מכוניות בחל"ת, אולי כמה מאות (ולכן) אם לפני הקורונה הייתה הפחתה של 15 עד 20 אחוז למכונית מליסינג לעומת מכונית מיד פרטית, עכשיו צריך להוסיף לכך עוד 3%".
דני שמעוני, מה קורה אצלכם?
"שאלנו לקוחות למה הם באים לקנות רכב והם הסבירו שזה צורך. התפיסה של עובדים שמצאו את עצמם בחל"ת היא שהוא יסתיים. ולכן לא הוא ולא החברה מחזירים את הרכב. אנחנו ראינו צמיחה מדהימה. מהיום שפתחנו, חזרנו תוך שבוע לביקוש שהיה לפני הקורונה".