שבע שנים אחרי שהוקמה ושלוש שנים לאחר שהחלה להתמקד ברכב חשמלי, חושפת REE אוטומוטיב מתל אביב שלוש גרסאות לפלטפורמה החשמלית שפיתחה ואלה הן:
P1 - מיועדת למסחריות משלוחים עירונית במשקל מירבי של 1.3 טון
P2 - מיועדת לכלי רכב כפולים כמעט בגודל, במשקל מירבי של 2.5 טון, עבור נוסעים או מטען
P4 - הפלטפורמה הגדולה ביותר של החברה כרגע, המיועדת למשאיות קלות בשוק האמריקאי עם כלי רכב גדולים יחסית שנוסעים למרחקים גדולים
כדי לקצר ולהוזיל את זמני הפיתוח של רכב חשמלי, רוכשים כיום יצרני רכב פלטפורמות חשמליות מחברות חיצוניות, שעליהן יבססו את הדגמים העתידיים שלהם. "ריוויאן" האמריקאית למשל, שגייסה יותר מ-6 מיליארד דולר, תספק לפורד את פלטפורמת הכביש-שטח שלה עבור טנדר ורכב פנאי גדול, ותייצר גם דגמים מקבילים תחת שמה. יונדאי תשיק בעוד שנתיים מכונית חשמלית על בסיס הפלטפורמה של "קאנו" האמריקאית.
הפלטפורמה של REE יעילה יותר מבחינת ניצול הגודל, בזכות הצבת הגלגלים ממש בפינות המאפשרת פינוי שטח גדול יותר עבור נוסעים ו-או מטען. כל אחד מארבעת הגלגלים יכול להכיל במרכזו את המנוע ותיבת ההילוכים, לצד מערכות היגוי, בולם זעזועים ובלם, ובכך מתפנה שטח נוסף לנוסעים או מטען.
כך ניתן לבנות רכב קטן יותר פיזית, עם יכולת נשיאה דומה לרכב גדול יותר. המבנה הייחודי מקל גם על פעולות אחזקה ותיקון אחרי תאונה, שיכול להתבצע באמצעות החלפה מהירה של כל אחת מארבע ה"פינות" המכילות את הגלגל ומערכותיו. משיקולי עלות ללקוח, אפשר יהיה לרכוש את הפלטפורמות עם הנעה כפולה והיגוי לכל ארבעת הגלגלים, או הנעה של ציר אחד (קדמי או אחורי) והיגוי רק לגלגלים הקדמיים.
החברה שחררה היום לראשונה סרטון מניסויים בשלוש הפלטפורמות במסלול המירוצים בשדה תימן, שבו היא מדגימה התמודדות עם מכשולים וכבישים משובשים. הפלטפורמות נבחנות בשליטה מרחוק וללא נהג, אך ישמשו בייצור סדרתי לכלי רכב נהוגים בידי נהג אנושי, וגם לרכבים אוטונומיים.
בין היצרניות שהכריזו כבר על הסכמים לשימוש בפלטפורמה של החברה הישראלית נמצאות הינו (חטיבת המשאיות של טויוטה), איווקו (יצרנית משאיות ומסחריות איטלקית), ומהינדרה ההודית, שהודיעה כי בכוונתה להשתמש בה לייצור של עד 250 אלף רכבים חשמליים מסחריים. מיצובישי היפנית היא אחת המשקיעות בחברה, לצד שורה של ספקים מעולם הרכב.
דניאל בראל, מנכ"ל REE, אמר ל-ynet כי "עד סוף השנה נמסור ללקוחות שלנו פלטפורמות ראשונות לצרכי פיתוח הרכב הסדרתי שיתבסס עליהן. מגפת הקורונה האיצה את הביקושים לרכישות ברשת, ולכלי רכב מסחריים-חשמליים שיביאו אותם ללקוחות הביתה. אנחנו מרגישים את העניין העולמי בתחום, גם לכלי רכב לא מאוישים שיספקו את הסחורה ב"קילומטרים האחרונים" מהחנות ללקוח, וגם כלי רכב מאוישים למרחקים גדולים יותר".
REE ממשיכה לגייס גם בזמן משבר הקורונה כוח אדם ומעסיקה כבר 130 איש, רובם בישראל ומיעוטם בברמינגהאם שבבריטניה, בפרנקפורט ומינכן שבגרמניה ובמישיגן ועמק הסיליקון בארה"ב. בסוף השנה היא צפויה לכלול כבר 150 עובדים.