יונדאי פרופסי (prophecy, חזון), מכונית תצוגה חשמלית, תגיע בעתיד לייצור סדרתי כמחליפה לאיוניק הנוכחית, כך מדווחים כלי תקשורת באירופה. אב הטיפוס שאמור היה לערוך הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה שבוטלה, מצויד בשורה של מערכות מתקדמות, לרבות שליטה באמצעות ג'ויסטיק במקום הגה.
אב הטיפוס המרשים הוא חלק ממהלך רחב היקף אותו מתכננת היצרנית הקוריאנית, במסגרתו יוצגו 44 דגמים היברדיים-נטענים או חשמליים עד שנת 2025 בהשקעה של 50 מיליארד אירו. שאיפת היצרנית היא להפוך תוך שנים ספורות לאחת משלוש יצרניות הרכב החשמלי הגדולות בעולם.
כבסיס לפרופסי תשמש פלטפורמת E-GMP (ר"ת Electric Global Modular Platform) ייעודית לרכב חשמלי, בשונה מדגמים חשמליים עדכניים של היצרנית כמו איוניק EV וקונה EV המבוססים על פלטפורמת מוסבת. המשמעות הישיריה היא חופש עיצובי גדול משמעותית. לדברי היצרנית, המרכב עוצב בהשראת מכוניות קופה אייקוניות משנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת. גם לכם מזכירים קווי המתאר את פורשה טייקן?
סביבת הנהג ייחודית עוד יותר, ואת ההגה הרגיל מחליפים צמד ג'ויסטיקים, האחד ממוקם בקונסולה המרכזית בין המושבים, השני בצמוד לדלת הנהג. לדברי יונדאי, סידור זה מייצר מרחב מחייה גדול משמעותית לנהג, מאפשר תנוחת נהיגה משופרת ופחות מעייפת ומסייע לתפעול שכן 90% מהפעולות ניתנות לביצוע באמצעות מתגים על הג'ויסטיק עצמו. יש להזכיר כי פתרון דומה - עם ג'ויסטיק אחד - נוסה על-ידי יצרנית המטוסים והמכוניות לשעבר סאאב ב-1992, אך נזנח עקב בעיות יישום. תאוצה ובלימה עדיין מתבצעת באמצעות דוושות.
עוד ברשימת האבזור המתקדם: שורת מסכי מידע מתחת לשמשה הקדמית לטובת מערכות בידור ומצלמות היקפיות, לוח מחוונים גדול הנשלף מול הנהג לצורך נהיגה ידנית ומושב המאפשר כיוונון אוטומטי בהתאם לגובה ומשקל הנהג, או דלתות אחוריות הנפתחות בזווית הפוכה לקדמיות. בנוסף יש מערכת טיהור אוויר אוטומטית המנטרת את חלל הפנים ודואגת לסביבה נקייה בכל עת, לרבות כאשר הרכב חונה וללא נוסעים.