בקצרה:
  • משרד התחבורה הודיע היום כי התורים הטלפוניים שנקבעו - בוטלו. הסיבה: סגר מלא
  • המשרד הודיע לפני ימים כי את קבלת הקהל לנדרשים לשירות, יחליפו "תורים טלפונים"
  • לאחר פרסום הידיעה ב-ynet שלח המשרד עוד הודעה: ההודעות הקודמות מבוטלות
4 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב. ומה יהיה עם השירות?
(צילום: מארק ישראל סלם)
משרד התחבורה מבלבל את הציבור. המשרד שבראשו עומדת השרה מירי רגב הכריז על "סגר טלפוני" מפתיע, ולאחר התורים שבוטלו הבוקר (ג'), בוטלו גם התורים הטלפוניים שהמשרד הציע במקומם. לאחר פרסום הידיעה ב-ynet שלח המשרד הודעה נוספת לאזרחים ובה הוא מבקש מהם להתעלם מהודעותיו הקודמות.
נזכיר כי בעקבות הסגר ה"מחורר" שהוכרז לפני חגי תשרי, במשרד התחבורה הוחלט לבטל את קבלת הקהל במשרדי הרישוי, והפנו את האזרחים לקביעת "תור טלפוני". אלא שלאחר ההכרזה על סגר מהודק בחגי תשרי, נשלחו היום הודעות SMS לקובעי התור ובהן נכתב כי "לאור החלטת הממשלה על סגר מלא, סניפי הרישוי יהיו סגורים עד להודעה החדשה ולכן התור הטלפוני שקבעת מבוטל".
שלוש ההודעות המבלבלות של משרד התחבורה:
4 צפייה בגלריה
הודעה 1: אין קבלת קהל, יש תור טלפוני
הודעה 1: אין קבלת קהל, יש תור טלפוני
הודעה 1: אין קבלת קהל, יש תור טלפוני
4 צפייה בגלריה
 הודעה 2: אין תור טלפוני
 הודעה 2: אין תור טלפוני
הודעה 2: אין תור טלפוני
4 צפייה בגלריה
הודעה 3: יש תור טלפוני, בכל זאת
הודעה 3: יש תור טלפוני, בכל זאת
הודעה 3: יש תור טלפוני, בכל זאת
בעקבות הודעות אלה, נהגים שנדרשו לשירות במשרד הרישוי כדי לחדש את רישיונם למשל, זעמו: "אין דרך להשיג את משרד הרישוי, התנהלות כושלת". כך למשל גיל מפתח תקווה שרישיונו נשלל, וכעת נדרש למשרד הרישוי כדי לחדשו בתום תקופת השלילה: "בחודש האחרון אני מנסה לקבוע תור למשרד הרישוי והדבר כמעט בלתי אפשרי. לאחר ימים ארוכים של ניסיונות בלתי פוסקים הצלחתי לשריין תור להגעה למשרד הרישוי, אך אז נשלחה הודעה כי אין קבלת תורים אך יש "תור טלפוני". ביום התור הטלפוני המתנתי לשיחה שלא הגיעה ולאחר זמן מה קיבלתי עוד הודעה, ולפיה עקב הסגר המלא שעליו החליטה הממשלה גם התור הטלפוני בוטל".
לדבריו, מדובר ב"התנהלות כושלת של משרד שאמור לתת שירות לאנשים פרטיים ולעסקים, טרטור ובזבוז זמן של אנשים. אחרי 11 חודשים שבהם אני בשלילה, כאשר מגיע היום המיוחל לסיומה אני נמצא בטרטרת מול משרד הרישוי".
צקי מרמת גן ניסה לבצע העברת בעלות, אבל לנוכח נסיבותיו המיוחדות הוא חייב את נציגי משרד הרישוי. "רציתי למכור רכב, אני אב שכול ולכן מגיע לי מענק ממשרד הביטחון. נקבע לי תור טלפוני למחר ואני מחכה כדי לבקש מהם שישנו לי את ההפרשים של רישיון הרכב, אבל אין אפשרות אפילו לדבר איתם. זה מתסכל ומרגיז, כי אתה לא יכול לעשות דבר. לא העברה, לא לנסות לשלם, כלום". כאמור, רק לאחר פרסום הידיעה ב-ynet קיבלו אלפי אזרחים הודעת SMS נוספת ובה הם מתבקשים להתעלם מההודעות הקודמות.
בתוך כך הודיע היום משרד התחבורה כי רישיונות נהיגה שתוקפם אמור לפוג בשלושת חודשים הקרובים יוארכו ב-90 יום. בעלי רישיונות נהיגה אלה יהיו מחויבים לשלם את אגרת הרישיון ולהסדיר את הבדיקות הרפואיות והבחינות הנדרשות, במידת הצורך, בתוך 90 יום מתום תקופת ההארכה. רישיונם של נהגים חדשים שתוקפם פג יוארך ב-90 יום כרישיון נהיגה רגיל.
לפי הודעת המשרד, רישיונות רכב, שתוקפם פג בין ה-25 בספטמבר ל-15 בנובמבר, יוארכו ב-60 יום. בעלי כלי רכב אלה יידרשו לשלם את האגרה ולבצע את המבחן השנתי לרכב (טסט), בתוך 60 יום מתום תקופת ההארכה. עוד הזכירו את התקנה הדוחה את התליית הרישיונות של נהגים המחויבים בקורסי נהיגה עד ל-1 במרס. במסגרת זאת, נהגים שחויבו בביצוע קורסי חובה, מ-16 במרס ועד לסוף 2020, ולא יכלו לבצע את הקורסים בשל המגבלות, יוכלו להמשיך ולנהוג עד לחודש מרס 2021.
מה אנחנו חושבים: תקופת ההגבלות והסגר משבשת את חייהם של ישראלים רבים, ואין סיבה שמשרד הרישוי לא יעשה כל שביכולתו להקל, כפי שנדרש מכל משרדי הממשלה בתקופה זו (ובכלל). הטלת סגר איננה הטלת סגר טלפוני ואין שום מניעה שהתורים הטלפוניים שנקבעו יתקיימו ועל המשרד למצוא פתרונות. כך למשל, הגיע הזמן שמשרד התחבורה יתקדם ויעסיק גם הוא חלק מעובדיו מהבית כמו למשל אנשי משרד הרישוי שיוכלו לתת שירות טלפוני, גם לימי שגרה זה יכול להיות רעיון לא רע.
לאחר פרסום הכתבה שלחו ממשרד התחבורה את התגובה הבאה: "החל מהיום (יום רביעי) בבוקר ניתן לקבל שרות טלפוני בנושאי רישוי במטרה לסייע לציבור לקבל שירות גם בשעת משבר הקורונה והסגר".
פורסם לראשונה: 15:27, 29.09.20