בקצרה:
  • מנוע ה-V6 נותר כשהיה, אבל תיבת ההילוכים חדשה
  • החברה מתהדרת ביכולת גרירה גבוהה משמעותית
  • יוצג במהרה בארה"ב, יגיע אלינו רק באמצע 2022
פנאי יוקרה לשבעה: ה-QX60 הוא רכב הפנאי הגדול של אינפיניטי, המיועד לשוק האמריקאי ומיוצר שם במפעל ניסאן בסמירנה, טנסי. הוא מהווה סוג של אלטרנטיבה זולה לדגמים כמו אודי Q7, ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE, עם תחרות ישירה מקאדילק XT6.
כעת משחררת היצרנית תמונות ופרטים ראשונים על הדור הבא, היישר מניסויי נהיגה אחרונים שהיא עורכת לו, לדבריה במשך אלפי שעות ועל פני מאות אלפי ק"מ המדמים שימוש של יותר מ-20 שנים.
אלוף הגרירה: מנוע V6 בנזין-אטמוספרי בנפח 3.5 ליטר ישאר עם 295 כ"ס, אבל תחובר לו תיבת תשעה הילוכים אוטומטית של ZF במקום התיבה הרציפה בה מצויד הדגם הנוכחי, ככל הנראה עם הנעה קדמית בגרסאות הבסיס וכפולה בבכירות. לדברי ניסאן, התיבה החדשה משפרת משמעותית את הביצועים תחת עומס מלא עם אופי פעולה חלק משמעותית. התיבה החדשה גם מאפשרת ליצרנית להציג כושר גרירה של 2.7 טון, גבוה ב-20% מהדגם היוצא וב-900 ק"ג מקדילאק XT6 המתחרה.
מה עוד אנחנו יודעים: מדבקות ההסוואה של אב הטיפוס לא מונעות לזהות שהוא שומר על קווי הדגם היוצא, עם שינויים בעיקר בחזית. עיצוב הפנים צפוי לעבור שדרוג משמעותי לרבות לוח מחוונים דיגיטלי במקום היחידה האנלוגית בדגם הנוכחי, מסך מגע גדול יותר ואפשרות לצמד מושבי קפטן בשורה האמצעית. גם מערכות הבטיחות יהיו מתקדמות יותר מבדגם הנוכחי, שאינו מציע התרעת סטייה מנתיב בגרסת הבסיס ומחייב בשל כך מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
מה אנחנו חושבים: אינפיניטי, עוד יותר מחברת האם ניסאן, נמצאת בשפל מכירות בשוק המקומי. בין היתר עקב היצע דגמים מצומצם ומיושן. אחת הסיבות לכך היא ההחלטה של החברה לצאת מאירופה, עצירת פיתוח דגמים ועיכוב משמעותי בהגעת דגמים חדשים, כמו במקרה של ה-QX50 שהוצג כבר לפני יותר משלוש שנים ועדיין לא עשה עליה.
דווקא ה-QX60 זוכה להצלחה מסוימת, אבל בעיקר הודות לתג מחיר נמוך. הקטגוריה של רכבי פנאי גדולים זוכה לאחרונה לצמיחה מקומית הודות להרחבת היצע הדגמים, ו-QX60 חדש ומשופר שישמור על מחיר דומה לדגם היוצא, עשוי להיות מעניין. אבל כדי לשפר את מצבה של אינפיניטי, תידרש היצרנית והיבואנית להרבה יותר מכך, והעובדה שהוא יגיע רק באמצע 2022 אינה מעודדת מבחינה זו.