האם REE אוטומוטיב הישראלית בדרך להשתלב בפרויקט המכונית החשמלית של אפל? מגנה הקנדית, יצרנית מכלולי רכב ותיקה ומוערכת, אשר מוזכרת כאחת המועמדות לייצר את המכונית העתידית של אפל, הכריזה היום על הסכם לשיתוף פעולה עם REE מתל אביב, אשר פיתחה פלטפורמה מתקדמת לרכב חשמלי ותתחיל בקרוב להיסחר בנאסדק ביותר מ-3.6 מיליארד דולר, לאחר מיזוג עם ספאק אמריקאי.
לפי ההסכם, REE תייצר עבור לקוח שנותר לפחות בשלב זה אלמוני כלי רכב חשמליים, המבוססים על הפלטפורמה של REE, שהצליחה לדחוס לתוך הגלגל בולמי זעזועים, מנוע, מערכת בלימה ומערכת היגוי. כל רכב יישא את הלוגו Powered by REE. לפי הודעת החברות, השת"פ יתמקד בעבודה עם חברות טכנולוגיות השואפות להיכנס לתחום הרכב, רובוטקסי אוטונומיים וכלי רכב מסחריים. לפני כשנץיים חתמה REE על הסכם דומה עם יצרנית הרכב ההודית מהינדרה.
דניאל בראל, מנכ"ל חברת REE ואחד ממייסדיה, אמר בהודעת החברה כי "זהו הסכם שיקדם את יכולותינו בתמיכה נרחבת בסוגי הרכבים החשמליים השונים. אנחנו עדים לביקוש רב לרכבים חשמליים מודולריים, הן מהצד של חברות טכנולוגיות חדשניות והן מחברות המוכוונות לניידות כשירות, שהמטרה שלהן היא להיכנס לתחום הרכבים החשמליים ולבנות מותג בתחום האוטומוטיב".
שתי החברות ישתפו פעולה גם בהקמת מיזם בינלאומי לרכב אוטונומי להובלת מטענים ושליחויות. ל-REE יש פלטפורמה שטוחה היעילה במיוחד להובלת מטענים, בכמה גדלים, החל מרכב אוטונומי קטן ועד רכב מסחרי גדול.