בעקבות ההחלטת הממשלה על יציאה מדורגת מהסגר השלישי, אישר היום משרד התחבורה למורי הנהיגה לשוב וללמד. עם זאת, השיעורים יתקיימו במתכונת שנקבעה עוד לפני הסגר: לא יותר משני תלמידים ברכב באותה כעת, ועליהם לעטות מסכה על הזמן, וגם על המורה. כמו ביציאה מהסגרים הקודמים, החזרת שיעורי הנהיגה מקדימה בשבוע את חידוש מבחני הנהיגה המעשיים ("טסטים"), שיתחילו ביום ראשון הבא, 14 בפברואר.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ ונועה קירל
ישראל כץ ונועה קירל
אילוסטרציה: ישראל כץ ונועה קירל בקמפיין קיצור זמני המתנה לטסט
(צילום: שאול גולן)
בשלב זה אין עדיין מועד לשובם של מבחני הנהיגה העיוניים ("תאוריה") וההכשרות העיוניות (קורס ריענון בנהיגה ונהיגה מתקנת). חזרתם של מבחני התיאוריה והקורסים מותנית באישור הממשלה, למתן שירותים עם קבלת קהל בהגבלה של עד 20 אנשים במבנה.
שרת התחבורה, מירי רגב, חתמה כבר על תקנה הדוחה את שלילת הרישיונות של נהגים המחויבים בקורסי נהיגה עד לסוף שנת 2021. כך שנהגים שחויבו בביצוע קורסי חובה, החל מחודש מרץ 2020 ולא יכולים לבצע את הקורסים בשל מגבלות הסגר, יוכלו להמשיך ולנהוג עד לסוף שנת 2021.
סניפי משרד הרישוי ימשיכו לפעול במתכונת הנוכחית, באמצעות מתן שירות טלפוני ללא קבלת קהל, כפי שהיה בחודשים האחרונים. נהגים יכולים להזמין תור טלפוני מראש, באמצעות אפליקציית My Visit, באתר משרד התחבורה או במוקד הטלפוני, ולקבל את השירות בטלפון באמצעות שיחה יזומה, במועד ובזמן שקבעו. יש לציין כי זמני ההמתנה לשירות השיחה החוזרת עמדו היום (ראשון) על שבוע ימים.
בין השירותים שניתן לקבל באמצעות הטלפון: חידוש רישיון רכב, מידע על קורסי חובה, צווי ירושה, הפקדת רישיון רכב, הפקדת רישיון נהיגה בגין פסילה, מידע אודות רישיון, העברת בעלות במקרים חריגים ומגוון פעולות נוספות. הנפקת רישיונות נהיגה קבועים (מפלסטיק), לאחר תשלום האגרה, תמשיך כסדרה.